Kaikuluotain
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Haku
 
 

Näytä tulokset:
 


Rechercher Tarkennettu haku

Viimeisimmät aiheet
» Jeesuksen oman päiväkirja
kirjoittaja jeesuksenoma83 To Tammi 09, 2020 2:06 am

» Jeesuksen oman lukupäiväkirja
kirjoittaja jeesuksenoma83 Pe Toukokuu 04, 2018 1:28 am

» April 18 The Secret Place of the Most High.
kirjoittaja Juniper To Huhti 19, 2018 8:23 am

» Testi: toimiiko Jeesuksenoman "nimikkosivu"?
kirjoittaja Juniper To Huhti 19, 2018 8:13 am

» Joulutervehdykseni
kirjoittaja Juniper To Helmi 08, 2018 10:30 pm

» 70 thousand Egyptian Christians sing Emmanuel - God is with us.
kirjoittaja Ilkka To Elo 31, 2017 6:37 pm

» Kultahippuja
kirjoittaja RitvaN To Helmi 02, 2017 9:37 pm

» Huomenta kaikille
kirjoittaja RitvaN To Helmi 02, 2017 6:29 pm

» O The Deep, Deep Love Of Jesus - Tommy Walker
kirjoittaja Juniper Su Syys 25, 2016 4:47 pm

» Rakas lukija, minulla olisi tärkeä asia sinulle.
kirjoittaja jussi83 Ma Kesä 20, 2016 8:40 pm

» Tervetuloa, nimimerkki Tasapainon saanut!
kirjoittaja Viivi To Toukokuu 14, 2015 12:29 pm

» Kornelius ja Jumalan lähettämä enkeli
kirjoittaja Juniper Ti Tammi 13, 2015 11:38 am

» Sotapäällikkö Naemas sairastui spitaaliin
kirjoittaja Juniper Ti Tammi 06, 2015 10:09 pm

» Tervetuloa, nimimerkki Jeesukseen uskova!
kirjoittaja pirta La Marras 22, 2014 7:32 pm

» Jumalan Ikuisen Sanan Totuus ja Rukoushuone PalTalkissa.
kirjoittaja RitvaN To Marras 06, 2014 8:50 pm

» MARKKU VEILO
kirjoittaja Jii La Kesä 14, 2014 9:01 am

» Veli Matin sapatinsana Kauppaneliöllä 12.4.2014
kirjoittaja Juniper Su Huhti 27, 2014 9:22 am

» Tiinuska kiittää
kirjoittaja jussi83 La Huhti 19, 2014 12:47 pm

» Jeesus ja syrjityt
kirjoittaja jussi83 La Huhti 19, 2014 12:43 pm

» Aurinkoista perjantaita
kirjoittaja Juniper La Huhti 05, 2014 11:00 pm

Galleria


Vastapainoa - Sivu 3 Empty
Sosiaaliset kirjanmerkit

Sosiaaliset kirjanmerkit reddit      

Säilytä ja jaa Kaikuluotain osoite Sosiaaliset kirjanmerkit sivustossasi

Säilytä ja jaa Kaikuluotain osoite Sosiaaliset kirjanmerkit sivustossasi

Äänestys
Klikkaa!
ilmainen foorumi

Vastapainoa

+2
Viivi
Juniper
6 posters

Sivu 3 / 4 Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava

Siirry alas

Vastapainoa - Sivu 3 Empty Vs: Vastapainoa

Viesti  Aamurusko Ti Elo 31, 2010 10:13 pm

Juniper kirjoitti:
Onneksi meidän täällä Kaikuluotaimessa ei tarvitse koetella eikä arvioida "henkiä" eikä "profetioita". Parempi pysytellä erossa oppikiistoista, niin saamme säilytettyä rauhan ja rakkauden keskuudessamme...

Mitenkäs Raamattu kehoittaa??? Profetoimisesta, eihän tämä kaikuluotain anna mitään erikoisvapautta!
1 Tess.5:19. Henkeä älkää sammuttako, profetoimista älkää halveksuko, mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on;
Aamurusko
Aamurusko
VIP-jäsen
VIP-jäsen

Viestien lukumäärä : 875
Join date : 23.04.2010
Paikkakunta : Kruunupyy

Takaisin alkuun Siirry alas

Vastapainoa - Sivu 3 Empty Vs: Vastapainoa

Viesti  Juniper Ti Elo 31, 2010 10:41 pm

Älä nyt painosta meitä, Aamurusko: Kaikuluotain ei ole varsinainen seurakunta, vaan ystäväpiiri, web-yhteisö, jossa meidän ei tarvitse ottaa osaa oppikiistoihin yms. vaikeisiin kysymyksiin, jotka rikkovat rauhan ja rakkauden ilmapiirin. En usko, että Jumala vaatii jokaista kristillistä ryhmittymää osallistumaan henkien erottamiseen ja koetteluun.

Kun nyt vihdoinkin olen keksinyt Kaikuluotaimelle yhden selkeän säännön, älkää hyvät ystävät kumotko sitä heti kättelyssä!

Ja se sääntöhän on lihavoituna tuossa etusivulla:
Aihe ja tyyli ovat vapaat, kunhan - turhien riitojen välttämiseksi - ketään ei julisteta harhaoppiseksi eikä vääräksi profeetaksi.
Juniper
Juniper
Emäntä

Viestien lukumäärä : 4503
Join date : 21.04.2010
Paikkakunta : Naantali

http://juniper.suntuubi.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Vastapainoa - Sivu 3 Empty Vs: Vastapainoa

Viesti  Aamurusko Ke Syys 01, 2010 7:52 am

Oot sinä ihmeellinen Sheila, kuka nyt haluaa täällä väitellä.
Kokoajan jankut tuota samaa... Eikös se ole hyvä, kun katsotaan joka vinkkelistä..
Jos minä ajattelen niinkuin kirjoitan ei sitä tarvitse heti laittaa, että väittelen!

Pitäsikö täällä laittaa vain lässyn, lässyä... Ollaan niin yhtä eihän sekään mitään rakenna.
Mielestäni noi Viivin kommentit ovat hyviä, mutta siinäkin sinä haluat laittaa kapuloita rattaisiin.
Kyllä aikuiset ihmiset pitää pystyä kirjoitamaan rakentavasti
Ei kannata lukea rivien"välistä".
Aamurusko
Aamurusko
VIP-jäsen
VIP-jäsen

Viestien lukumäärä : 875
Join date : 23.04.2010
Paikkakunta : Kruunupyy

Takaisin alkuun Siirry alas

Vastapainoa - Sivu 3 Empty Vs: Vastapainoa

Viesti  Juniper Ke Syys 01, 2010 8:27 am

Enhän ole väittänyt että sinä, Aamurusko, väittelet [You must be registered and logged in to see this image.] ... Olen vain yrittänyt selvittää sinulle ja muille Kaikuluotaimen linjaa ja sitä, miksi tuon yhden ainokaisen säännön tänne olen kirjoittanut. Anteeksi, että kirjoitukseni vaikuttavat jankuttamiselta... mutta kun minusta tuntuu siltä, että sanomani ei mene perille. Kommenteistanne päätellen ette ole lukeneet aiempia viestejäni tai sitten tulkinneet ne väärin... mitä minullekin usein sattuu, anteeksi! [You must be registered and logged in to see this image.]

Vielä profetioista ja niiden arvostelusta:
1. Kor. 12: 29 Eivät suinkaan kaikki ole apostoleja? Eivät kaikki profeettoja? Eivät kaikki opettajia? Eiväthän kaikki tee voimallisia tekoja?

1. Kor. 13: 1 Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.
2 Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.
- -
8 Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.
9 Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.
10 Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista.

Room. 12
15 Iloitkaa iloitsevien kanssa, itkekää itkevien kanssa.
16 Olkaa keskenänne yksimieliset. Älkää korkeita mielitelkö, vaan tyytykää alhaisiin oloihin. Älkää olko itsemielestänne viisaita.

18 Jos mahdollista on ja mikäli teistä riippuu, eläkää rauhassa kaikkien ihmisten kanssa.

P.S. Kenenkään ei ole pakko kirjoitella Kaikuluotaimeen: jokaisella on vapaus valita, minne mitäkin kirjoittaa... ja minun toivomukseni on, että Kaikuluotaimessa ei riidellä. Jos joku tulkitsee arkiset, osaaottavat tai rakkaudelliset kirjoitukset "lässyn lässyksi" ei Kaiku ole hänelle sopiva yhteisö. [You must be registered and logged in to see this image.] (Minua hiukan loukkasi tuo Aamuruskon "lässyn lässy"...)
Juniper
Juniper
Emäntä

Viestien lukumäärä : 4503
Join date : 21.04.2010
Paikkakunta : Naantali

http://juniper.suntuubi.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Vastapainoa - Sivu 3 Empty Vs: Vastapainoa

Viesti  Vivis Ke Syys 01, 2010 9:31 am

On tämä aika hassua ... ollakseen kristillinen foorumi. Mutta sellaista se saatanan työ on uskovien keskuudessa. Suurin osa ei edes usko sen olemassaoloon ja osa vähättelee ja peittelee sen työtä. Peittelyä on myös totuuden kertomatta jättäminen, olkoonkin että totuus on erilainen eri ihmisillä.
On vapaus valita - hyväksyä tai hylätä totuus. Yrittää ymmärtää ja anteeksiantaa erilainen mielipide tai yrittää epätoivoisesti muuttaa toinen omalle kannalleen. Jokainen seisoo tai kaatuu itse Jumalansa edessä.Toisen opeilla ei taivas aukea.
Ei Jeesus ollut mikään "namupoika", joka koko ajan puhui "pehmeitä" ... ei meistä ole verrattaviksi Häneen, mutta oma mielipide tulisi jokaisen uskaltaa ja saada sanotuksi.
On moderaattorien tehtävä poistaa foorumilta sinne "epäsopivat" henkilöt. Voisiko ehkä sääntöihin lisätä, ettei Raamatullisia puheenaiheita käsitellä.
Kirjoitan tätä rauhasta käsin, ilman tuohtumusta. Aikaa ei ole tuhlattavaksi, maailma pimenee koko ajan ja vaikka sitä ei voikaan estää, niin kaikki voitava omalta kohdalta on yritettävä tehdä.
Älköön nyt kukaan pelästykö tästä. Jeesus Kristus on voittaja, eikä Häneen uskovilla ole syytä pelkoon. Herra meitä kaikkia auttakoon pysymään Hänessä näkökulmista välittämättä. Hyvän Jumalamme siunausta kaikille!

Vivis
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Vastapainoa - Sivu 3 Empty Vs: Vastapainoa

Viesti  Juniper Ke Syys 01, 2010 9:52 am

Kiitos samoin, Vivis!
[You must be registered and logged in to see this image.] Oletko sama kuin Viivi? - Minusta tuo viestisi osoittaa, että et ole joko lukenut minun aiempia viestejäni tai sitten, että olet ymmärtänyt ne väärin... tai sitten, että minun sanallinen viestintäni on käsittämätöntä.

[You must be registered and logged in to see this image.]

"Voisiko ehkä sääntöihin lisätä, ettei Raamatullisia puheenaiheita käsitellä. ", sanoi Vivis. [You must be registered and logged in to see this image.] - Mitähän nyt tarkoitat Raamatullisilla aiheilla?
Juniper
Juniper
Emäntä

Viestien lukumäärä : 4503
Join date : 21.04.2010
Paikkakunta : Naantali

http://juniper.suntuubi.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Vastapainoa - Sivu 3 Empty Vs: Vastapainoa

Viesti  Viivi Ke Syys 01, 2010 10:18 am

Juniper kirjoitti:Kiitos samoin, Vivis! Oletko sama kuin Viivi? - Minusta tuo viestisi osoittaa, että et ole joko lukenut minun aiempia viestejäni tai sitten, että olet ymmärtänyt ne väärin... tai sitten, että minun sanallinen viestintäni on käsittämätöntä.

"Voisiko ehkä sääntöihin lisätä, ettei Raamatullisia puheenaiheita käsitellä. ", sanoi Vivis. - Mitähän nyt tarkoitat Raamatullisilla aiheilla?
Sama heppu olen, olin kirjautumattomana sisällä, enkä keksinyt muutakaan tapaa lähettää viestiä ettei tarvinnut uudestaan kirjoittaa.
Joskus tuntuu, että meidän ajatuksemme ovat täysin eri planeetalta .. tosin ei minua haittaa ... Toista ihmistä ei saa muuttumaan, joten itse on muututtava. Viivivivis ei ehkä muutu tämän elämän aikana, muuten kuin Herran tahdosta ja jankuttamalla samaa asiaa maailman tappiin asti.
Tapani toimia on kuin metsurin, joka ottaa sahan ja alkaa kaatamaan, joskus tarvii kaataa joskus taas ei ... mut nyt lähen risusavottaan.

Viivi
VIP-jäsen
VIP-jäsen

Viestien lukumäärä : 1336
Join date : 23.04.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Vastapainoa - Sivu 3 Empty Vs: Vastapainoa

Viesti  Juniper Ke Syys 01, 2010 10:31 am

Hyviä risusavottoja Viiville!

(Epäilin, että joku toinen on kirjoittanut tuon "Vierailijan" kyynisen ja Kaikuluotainta halveksuvan(* viestin, koska sinä, Viivi, et mielestäni omaa ao. luonteenpiirteitä. Mutta ehkä olet omaksunut jostain tuollaisen kirjoitustyylin, joka ei mielestäni ole rakentava eikä sovi kristitylle.)

*) Tarkoitin viestin tätä osaa:
Vivis kirjoitti:On tämä aika hassua ... ollakseen kristillinen foorumi. Mutta sellaista se saatanan työ on uskovien keskuudessa. - - Ei Jeesus ollut mikään "namupoika", joka koko ajan puhui "pehmeitä" ... ei meistä ole verrattaviksi Häneen, mutta oma mielipide tulisi jokaisen uskaltaa ja saada sanotuksi.
On moderaattorien tehtävä poistaa foorumilta sinne "epäsopivat" henkilöt. Voisiko ehkä sääntöihin lisätä, ettei Raamatullisia puheenaiheita käsitellä.
- -

[You must be registered and logged in to see this image.]
Juniper
Juniper
Emäntä

Viestien lukumäärä : 4503
Join date : 21.04.2010
Paikkakunta : Naantali

http://juniper.suntuubi.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Vastapainoa - Sivu 3 Empty Vs: Vastapainoa

Viesti  Leadme72 Ke Syys 01, 2010 12:56 pm

Minusta tuo Kaikuluotaimen sääntö käytännössä tukahduttaa kaiken mielenkiintoisen keskustelun täällä. Ajatteleminen, koetteleminen, pohtiminen, arviointi ym. ovat olennainen osa uskovan ihmisen elämää. Täällä tuntuu jotenkin, ettei muuta saisi ollakaan kuin "kaiken hyväksyvää pehmeyttä".

Raamatussa on paljon, paljon muutakin kuin vain niitä rakkaudellisia ja lempeitä jakeita, mutta se muu on ikään kuin unohdettava. No, jokaisella foorumilla on oma linjansa, täällä on tällaista.

Leadme72

Viestien lukumäärä : 32
Join date : 23.04.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Vastapainoa - Sivu 3 Empty Vs: Vastapainoa

Viesti  Juniper Ke Syys 01, 2010 8:07 pm

Leadme72 kirjoitti:Minusta tuo Kaikuluotaimen sääntö käytännössä tukahduttaa kaiken mielenkiintoisen keskustelun täällä. Ajatteleminen, koetteleminen, pohtiminen, arviointi ym. ovat olennainen osa uskovan ihmisen elämää. Täällä tuntuu jotenkin, ettei muuta saisi ollakaan kuin "kaiken hyväksyvää pehmeyttä".

Raamatussa on paljon, paljon muutakin kuin vain niitä rakkaudellisia ja lempeitä jakeita, mutta se muu on ikään kuin unohdettava. No, jokaisella foorumilla on oma linjansa, täällä on tällaista.

Tämä taitaa olla jankuttamista, mutta enkö sitten osaa kirjoittaa niin, että muut sen ymmärtäisivät?
- Tietenkin Kaikuluotaimessa saa olla eri mieltä asioista, saamme keskustella ikävistäkin asioista, esittää kritiikkiä yms. - kunhan emme julista ketään harhaoppiseksi tai vääräksi profeetaksi. Siinä se on: yksi ainoa ehto. Eikö se ole kohtuullista?

Tämä Kaiun "linja" on syntynyt 10 vuoden kokemuksesta, ja sen ei ole tarkoitus tukahduttaa keskustelua, vaan ennaltaehkäistä ikäviä riitoja... joihin ei tulisi koskaan pistettä, jos joku meistä julistettaisiin harhaoppiseksi.

Jos olette vilkaisseet amerikkalaisten uskovien foorumeita, niissä on paljon ankarammat ja yksityiskohtaisemmat säännöt, joiden noudattamista valvotaan tarkoin.

Netissä kyllä riittää keskustelupalstoja niille, jotka haluavat väitellä harhaopeista ja eksytyksistä. Toivoisin, että ymmärtäisitte, mitä tarkoitan... ettei enää tarvitse "jankuttaa"... [You must be registered and logged in to see this image.]
Juniper
Juniper
Emäntä

Viestien lukumäärä : 4503
Join date : 21.04.2010
Paikkakunta : Naantali

http://juniper.suntuubi.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Vastapainoa - Sivu 3 Empty Vs: Vastapainoa

Viesti  Roosa Ke Syys 01, 2010 9:30 pm

Niin.. tässä olen Juniperin kanssa samoilla linjoilla. Parempi katsoa niiden vaaleanpunaisten lasien läpi kuin joka hetki ajatella raadollista puolta...
Roosa
Roosa
VIP-jäsen
VIP-jäsen

Viestien lukumäärä : 185
Join date : 25.04.2010

http://www.simplesite.com/roosa

Takaisin alkuun Siirry alas

Vastapainoa - Sivu 3 Empty Vs: Vastapainoa

Viesti  Viivi To Syys 02, 2010 10:56 am

Parempi katsoa niiden vaaleanpunaisten lasien läpi kuin joka hetki ajatella raadollista puolta...
lammas Pyrkimyshän tulisikin olla tasapainossa molempien puolien kanssa. Suspect

Viivi
VIP-jäsen
VIP-jäsen

Viestien lukumäärä : 1336
Join date : 23.04.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Vastapainoa - Sivu 3 Empty Vs: Vastapainoa

Viesti  Viivi To Syys 02, 2010 11:05 am

Aamurusko kirjoitti:
AnnSofi kirjoitti:
Herra Jeesus armahtakoon ja auttakoon meitä jokaista, antakoon armon arvioida,
mikä on Jumalasta, mikä ihmisen omaa tai perkeleestä!
Niinpä tuo onkin haastava tehtävä mikä on omasta lihasta ja mikä vihtahoususta..
Tähän varmaan vaikuttaa myös kutsumus. Kuka on kutsuttu mihinkin tehtävään ja luonteensa mukaiseen toimintaan. Siksi kai Jeesuskin valitsi niin erilaisia opetuslapsia itselleen. Hän tiesi jo etukäteen kuka mitenkin toimii.
Kaikki koituu niiden parhaaksi, ketkä Häntä rakastavat. On turhaa "kilpailla" siitä, kuka on paras Pietari, Tuomas tai Juudas ... Kaikki me olemme yhtä kelvottomiksi käyneet.

Viivi
VIP-jäsen
VIP-jäsen

Viestien lukumäärä : 1336
Join date : 23.04.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Vastapainoa - Sivu 3 Empty Vs: Vastapainoa

Viesti  Viivi To Syys 02, 2010 11:21 am

AnnSofi kirjoitti:
Arvioiminen toimii srk:ssa oikein niissä, jotka ovat samassa Hengessä.........
Tästä on vähän vaikea puhua kun tämä ei ole seurakunta, mutta tarkoitatko seurakunnan sisällä vai seurakuntien kesken.
Sama kai se on molemmissa, pääasia kuitenkin ettei Henkeä sammuteta. Eikä aivopestä toisia samaan henkeen.

Viivi
VIP-jäsen
VIP-jäsen

Viestien lukumäärä : 1336
Join date : 23.04.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Vastapainoa - Sivu 3 Empty Vs: Vastapainoa

Viesti  Juniper To Syys 02, 2010 12:05 pm

Miten Henki voidaan sammuttaa?
Juniper
Juniper
Emäntä

Viestien lukumäärä : 4503
Join date : 21.04.2010
Paikkakunta : Naantali

http://juniper.suntuubi.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Vastapainoa - Sivu 3 Empty Vs: Vastapainoa

Viesti  Juniper To Syys 02, 2010 6:20 pm

v[You must be registered and logged in to see this image.]
Juniper
Juniper
Emäntä

Viestien lukumäärä : 4503
Join date : 21.04.2010
Paikkakunta : Naantali

http://juniper.suntuubi.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Vastapainoa - Sivu 3 Empty Vs: Vastapainoa

Viesti  Viivi Pe Syys 03, 2010 9:44 am

Juniper kirjoitti:Miten Henki voidaan sammuttaa?
1. Tess. 5:19 Henkeä älkää sammuttako. ... 21. mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se mikä hyvää on.

Tähän mielestäni vaikuttaa se, mihin yhteyteen tuo "sammuttaminen" liitetään. Jos vaikka etsijän tielle asetetaan esteitä, niin hän voi joutua luopumuksen tilaan.

Kyllikki Markkanen on osuvasti sanonut seuraavaa; "tee minut niin pieneksi, että kukaan ei kompastu minuun matkalla Sinun luoksesi, ja niin lujaksi, että ylitseni voidaan kävellä jos joku tarvitsee siltaa matkalla Sinun luoksesi."

Jos "jankutan" täällä niin, että foorumi uhkaa loppua, silloin sammutan Hengen/hengen, koska koetteleminen ei vielä ole lopputulos. Mitään ei tapahdu Jumalan sallimatta ja vääräkin henki voi joskus palvella hyvää tarkoitusta.

Viivi
VIP-jäsen
VIP-jäsen

Viestien lukumäärä : 1336
Join date : 23.04.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Vastapainoa - Sivu 3 Empty Vs: Vastapainoa

Viesti  Juniper Pe Syys 03, 2010 10:26 am

"Etsijä" voi kääntyä takaisin "tieltään" - poispäin Jeesuksesta, jos hän kohtaa matkallaan keskenään riiteleviä kristittyjä. Aivan lähipiirissäni tunnen ihmisiä, jotka ovat vetäytyneet pois "uskovien" foorumeilta, koska kokevat ahdistavana heidän keskinäiset riitansa ja väittelynsä.

[You must be registered and logged in to see this image.]
Juniper
Juniper
Emäntä

Viestien lukumäärä : 4503
Join date : 21.04.2010
Paikkakunta : Naantali

http://juniper.suntuubi.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Vastapainoa - Sivu 3 Empty Vs: Vastapainoa

Viesti  Viivi Pe Syys 03, 2010 12:29 pm

Juniper kirjoitti:"Etsijä" voi kääntyä takaisin "tieltään" - poispäin Jeesuksesta, jos hän kohtaa matkallaan keskenään riiteleviä kristittyjä. Aivan lähipiirissäni tunnen ihmisiä, jotka ovat vetäytyneet pois "uskovien" foorumeilta, koska kokevat ahdistavana heidän keskinäiset riitansa ja väittelynsä.
Tämä on todella suuri ongelma. Siihen on yritetty yli kaksituhatta vuotta etsiä ratkaisua, eikä ole köytynyt ... Joten turha toivoa, että mekään sitä löytäisimme, vaikka kaikkihan on Jumalalle mahdollista.

AnnSofi puhui toisaalla "samassa hengessä" olemisesta ja tuli tässä mieleeni, että me ihmiset ollaan eri kasvunvaiheissa uskossammekin, niinkuin koululaiset koulussa, eskarista, lukioon jne. Täytyisi vaan jokaisen löytää oma pulpettinsa missä opiskelee.
Meitä uskovia "syytetään" eriseuraisuudesta ja toivotaan ekumeenisuuteen silloinkin, vaikka se ei olisi Raamatun mukaista.
Omalta kohdalta voin sanoa, että jos itse olisin lähtenyt eräältä riitelevältä foorumilta neljä vuotta sitten, uskonelämäni olisi jäänyt kuolleeksi kirjaimeksi, vaikkei se nytkään kaikkien mielestä elävää ole.
Rauta rautaa hioo ... Vaikeuksissa Jumalan työ meissä vasta pääsee näkyviin. Hetken kärsittyämme Hän päästää meidät paulasta, ja vasta vaikeuksissa evankeliumin toimivasta rohkaisusta on apua. Tosin tämän tietää myös vihollinen alkaen silloin toimimaan tehokkaammin ja siitä kuopasta on varmasti jokaisella uskovalla kokemusta.

Kiitos Vapahtaja, että Sinä olet tuomarini. Anna anteeksi kovuuteni ja rakkaudettomuuteni, anna armahtava mieli toisia kohtaan. Auta minua selvittämään totuus niin, etten muita tuomitsisi ja muistamaan, että itsekin joudun tuomiolle.

Viivi
VIP-jäsen
VIP-jäsen

Viestien lukumäärä : 1336
Join date : 23.04.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Vastapainoa - Sivu 3 Empty Vs: Vastapainoa

Viesti  Viivi Pe Syys 03, 2010 12:43 pm


[You must be registered and logged in to see this image.]
Jätän meille mietittäväksi, kuka tai millainen on heikkouskoinen?
Miten heikkouskoista hoivataan?
Haluaako Jumala meidän olevan heikkouskoisia?

Pidä sinä itselläsi Jumalan edessä se usko, mikä sinulla on. Onnellinen on se, joka ei tuomitse itseään siitä, minkä hän oikeaksi havaitsee:
mutta joka epäröi ja kuitenkin syö, on tuomittu, koska se ei tapahdu uskosta; sillä kaikki, mikä ei ole uskosta, on syntiä. Room. 14:22-23

Viivi
VIP-jäsen
VIP-jäsen

Viestien lukumäärä : 1336
Join date : 23.04.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Vastapainoa - Sivu 3 Empty Vs: Vastapainoa

Viesti  Juniper Pe Syys 03, 2010 1:14 pm

[You must be registered and logged in to see this image.]
Juniper
Juniper
Emäntä

Viestien lukumäärä : 4503
Join date : 21.04.2010
Paikkakunta : Naantali

http://juniper.suntuubi.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Vastapainoa - Sivu 3 Empty Vs: Vastapainoa

Viesti  Leadme72 Pe Syys 03, 2010 1:24 pm

"kuka tai millainen on heikkouskoinen?"

Ymmärtäisin niin, että heikkouskoisella on vahvauskoista enemmän rajoituksia esim. ruokavalion tai alkoholin suhteen. Toinen pitää myös yhtä päivää toista parempana, toiselle kaikkki päivät ovat samanarvoisia (roomalaiskirjeestä). Olisiko hoivaaminen sitten sitä, että vahvemman on "hyvä olla syömättä lihaa ja juomatta viiniä ja välttää muutakin, mikä voi loukata heikkouskoisempaa". Kuinka sitten noudattaa neuvoa käytännössä, kuinka elää loukkaamatta toisia tai omaatuntoaan, se ei aina ole helppo kysymys.

Heikkouskoisella ei mielestäni tarkoiteta henkilöä, joka ei ole ihan varma, uskooko Jeesukseen Vapahtajanaan vai ei.

Leadme72

Viestien lukumäärä : 32
Join date : 23.04.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Vastapainoa - Sivu 3 Empty Vs: Vastapainoa

Viesti  Aamurusko Pe Syys 03, 2010 1:56 pm

Kiehahti... torvi


Viimeinen muokkaaja, Aamurusko pvm Pe Syys 03, 2010 5:47 pm, muokattu 1 kertaa
Aamurusko
Aamurusko
VIP-jäsen
VIP-jäsen

Viestien lukumäärä : 875
Join date : 23.04.2010
Paikkakunta : Kruunupyy

Takaisin alkuun Siirry alas

Vastapainoa - Sivu 3 Empty Vs: Vastapainoa

Viesti  Juniper Pe Syys 03, 2010 2:32 pm


Niin, tuo raamatunlause on Paavalin 14. roomalaiskirjeessä, ja on otettava huomioon, mitä siinä yhteydessä "heikkouskoisella" tarkoitetaan.
Leadme on varmaankin oikeilla jäljillä, mitä minullekin tulee mieleeni: heikkouskoiselle ei ole vielä kirkastunut Jumalan armo ja Jeesuksen sovitustyö, siksi hän yrittää olla lainkuuliainen kelvatakseen Jumalalle.

Mutta sananmukaisesti heikko usko voi tarkoittaa muissa(kin) yhteyksissä vasta oraalla olevaa uskoa (Jeesukseen Kristukseen) tai pettymystä, periksi antoa silloin, kun uskoa koetellaan: heikkouskoinen voi hetkittäin kokea kristinuskon vaikeana tai jopa - humpuukina... Mutta silloinkin Jeesus häntä yhä paimentaa, johdattaa ja valaisee kulkuaan...

Tässä johdatuksessa me voimme olla Jeesuksen apuna - emme tyrkyttämällä toisille omia oppejamme - vaan - kuten Paavali kehoittaa: "hoivaamalla, väittelemättä mielipiteistä".

Viivi ja Leadme kiinnittivät huomion vain sanaan "heikkouskoinen" - ja minulle taas oli tärkeämpää tuon jakeen loppuosa: "rupeamatta väittelemään mielipiteistä". Ja harhaoppien "paljastaminen" synnyttää melkein poikkeuksetta väittelyn, joka saa aikaan loukkaantumisia, epäuskoa ja katkeruutta. M.O.T. (Mikä oli todistettava [You must be registered and logged in to see this image.] )

Uskon kyllä, että Leadme ja Viivi onnistuisivat keskustelemaan kaikesta sivistyneesti ja rauhallisesti, mutta - onhan meitä muitakin täällä Kaikuluotaimessa, jotka saatamme kiehahtaa... jolloin jopa anteeksipyyntö voi olla liian myöhäistä (jos sellainen sitten riitapukareille tulee mieleenkään).

Yhä siis puolustan tuota Kaikuluotaimen sääntöä - turhien riitojen välttämiseksi. Siihen en tietenkään voi puuttua, miten muilla foorumeilla tai livenä asianne esitätte.
Juniper
Juniper
Emäntä

Viestien lukumäärä : 4503
Join date : 21.04.2010
Paikkakunta : Naantali

http://juniper.suntuubi.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Vastapainoa - Sivu 3 Empty Vs: Vastapainoa

Viesti  Viivi La Syys 04, 2010 1:04 pm

Juniper kirjoitti:
Uskon kyllä, että Leadme ja Viivi onnistuisivat keskustelemaan kaikesta sivistyneesti ja rauhallisesti, mutta - onhan meitä muitakin täällä Kaikuluotaimessa, jotka saatamme kiehahtaa... jolloin jopa anteeksipyyntö voi olla liian myöhäistä (jos sellainen sitten riitapukareille tulee mieleenkään).
Kukapa meistä ei kiehahtaisi, jos/kun tarpeeksi koetellaan. Eikö kiehahdusherkkyys ole myös heikkouskoisuutta, jota kärsivällisyydellä ja tarpeen tullen kärsimällä tulisi hoivaten hoitaa.

Viivi
VIP-jäsen
VIP-jäsen

Viestien lukumäärä : 1336
Join date : 23.04.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Vastapainoa - Sivu 3 Empty Vs: Vastapainoa

Viesti  Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 3 / 4 Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa