Kaikuluotain
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Haku
 
 

Näytä tulokset:
 


Rechercher Tarkennettu haku

Viimeisimmät aiheet
» Jeesuksen oman päiväkirja
kirjoittaja jeesuksenoma83 To Tammi 09, 2020 2:06 am

» Jeesuksen oman lukupäiväkirja
kirjoittaja jeesuksenoma83 Pe Toukokuu 04, 2018 1:28 am

» April 18 The Secret Place of the Most High.
kirjoittaja Juniper To Huhti 19, 2018 8:23 am

» Testi: toimiiko Jeesuksenoman "nimikkosivu"?
kirjoittaja Juniper To Huhti 19, 2018 8:13 am

» Joulutervehdykseni
kirjoittaja Juniper To Helmi 08, 2018 10:30 pm

» 70 thousand Egyptian Christians sing Emmanuel - God is with us.
kirjoittaja Ilkka To Elo 31, 2017 6:37 pm

» Kultahippuja
kirjoittaja RitvaN To Helmi 02, 2017 9:37 pm

» Huomenta kaikille
kirjoittaja RitvaN To Helmi 02, 2017 6:29 pm

» O The Deep, Deep Love Of Jesus - Tommy Walker
kirjoittaja Juniper Su Syys 25, 2016 4:47 pm

» Rakas lukija, minulla olisi tärkeä asia sinulle.
kirjoittaja jussi83 Ma Kesä 20, 2016 8:40 pm

» Tervetuloa, nimimerkki Tasapainon saanut!
kirjoittaja Viivi To Toukokuu 14, 2015 12:29 pm

» Kornelius ja Jumalan lähettämä enkeli
kirjoittaja Juniper Ti Tammi 13, 2015 11:38 am

» Sotapäällikkö Naemas sairastui spitaaliin
kirjoittaja Juniper Ti Tammi 06, 2015 10:09 pm

» Tervetuloa, nimimerkki Jeesukseen uskova!
kirjoittaja pirta La Marras 22, 2014 7:32 pm

» Jumalan Ikuisen Sanan Totuus ja Rukoushuone PalTalkissa.
kirjoittaja RitvaN To Marras 06, 2014 8:50 pm

» MARKKU VEILO
kirjoittaja Jii La Kesä 14, 2014 9:01 am

» Veli Matin sapatinsana Kauppaneliöllä 12.4.2014
kirjoittaja Juniper Su Huhti 27, 2014 9:22 am

» Tiinuska kiittää
kirjoittaja jussi83 La Huhti 19, 2014 12:47 pm

» Jeesus ja syrjityt
kirjoittaja jussi83 La Huhti 19, 2014 12:43 pm

» Aurinkoista perjantaita
kirjoittaja Juniper La Huhti 05, 2014 11:00 pm

Galleria


Puhuttelevia psalmeja - Sivu 3 Empty
Sosiaaliset kirjanmerkit

Sosiaaliset kirjanmerkit reddit      

Säilytä ja jaa Kaikuluotain osoite Sosiaaliset kirjanmerkit sivustossasi

Säilytä ja jaa Kaikuluotain osoite Sosiaaliset kirjanmerkit sivustossasi

Äänestys
Klikkaa!
ilmainen foorumi

Puhuttelevia psalmeja

2 posters

Sivu 3 / 4 Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava

Siirry alas

Puhuttelevia psalmeja - Sivu 3 Empty Vs: Puhuttelevia psalmeja

Viesti  Veli Matti Ma Marras 08, 2010 8:16 am

PSALMI 91

91:1 Joka Korkeimman suojassa istuu ja Kaikkivaltiaan varjossa yöpyy,
91:2 se sanoo: Herra on minun turvani ja linnani, hän on minun Jumalani, johon minä turvaan.
91:3 Sillä hän päästää sinut linnustajan paulasta, turmiollisesta rutosta.
91:4 Sulillansa hän sinua suojaa, ja sinä saat turvan hänen siipiensä alla; hänen uskollisuutensa on kilpi ja suojus.
91:5 Et sinä pelkää yön kauhuja, et päivällä lentävää nuolta,
91:6 et ruttoa, joka pimeässä kulkee, et kulkutautia, joka päiväsydännä häviötä tekee.
91:7 Vaikka tuhat kaatuisi sinun sivultasi, kymmenen tuhatta oikealta puoleltasi, ei se sinuun satu.
91:8 Sinun silmäsi saavat vain katsella ja nähdä, kuinka jumalattomille kostetaan. -
91:9 Sillä: Sinä, Herra, olet minun turvani. - Korkeimman olet sinä ottanut suojaksesi.
91:10 Ei kohtaa sinua onnettomuus, eikä vitsaus lähesty sinun majaasi.
91:11 Sillä hän antaa enkeleilleen sinusta käskyn varjella sinua kaikilla teilläsi.
91:12 He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi.
91:13 Sinä kuljet leijonan ja kyykäärmeen ylitse, sinä tallaat nuorta jalopeuraa ja lohikäärmettä. -
91:14 Koska hän riippuu minussa kiinni, niin minä hänet pelastan; minä suojelen hänet, koska hän tuntee minun nimeni.
91:15 Hän huutaa minua avuksensa, ja minä vastaan hänelle, minä olen hänen tykönänsä, kun hänellä on ahdistus, minä vapahdan hänet ja saatan hänet kunniaan.
91:16 Minä ravitsen hänet pitkällä iällä ja suon hänen nähdä antamani pelastuksen.
Veli Matti
Veli Matti
Kunniajäsen
Kunniajäsen

Viestien lukumäärä : 1600
Join date : 23.04.2010
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa

https://www.velimattim.fi/

Takaisin alkuun Siirry alas

Puhuttelevia psalmeja - Sivu 3 Empty Vs: Puhuttelevia psalmeja

Viesti  Veli Matti Ma Marras 08, 2010 8:17 am

PSALMI 92

92:1 Virsi, sapatinpäivä-laulu.
92:2 Hyvä on Herraa kiittää ja veisata kiitosta sinun nimellesi, sinä Korkein,
92:3 aamulla julistaa sinun armoasi ja yön tullen sinun totuuttasi
92:4 kymmenkielisillä soittimilla ja harpuilla, kannelta soittaen.
92:5 Sillä sinä ilahutat minua, Herra, töilläsi; minä riemuitsen sinun kättesi teoista.
92:6 Kuinka suuret ovat sinun tekosi, Herra! Sinun ajatuksesi ovat ylen syvät.
92:7 Järjetön mies ei tätä ymmärrä, eikä sitä älyä tomppeli.
92:8 Kun jumalattomat rehottavat niinkuin ruoho ja väärintekijät kaikki kukoistavat, on se heidän ikuiseksi häviöksensä.
92:9 Mutta sinä, Herra, olet korkea iankaikkisesti.
92:10 Sillä katso, sinun vihollisesi, Herra, katso, sinun vihollisesi hukkuvat, kaikki väärintekijät joutuvat hajallensa.
92:11 Mutta minun sarveni sinä kohotat kuin villihärän sarvet; minut voidellaan tuoreella öljyllä.
92:12 Ja iloiten minun silmäni katsovat vainoojiani, minun korvani kuulevat noista pahoista, jotka ovat nousseet minua vastaan.
92:13 Vanhurskas viheriöitsee kuin palmupuu, hän kasvaa kuin Libanonin setri.
92:14 He ovat istutetut Herran huoneeseen, he viheriöitsevät meidän Jumalamme kartanoissa.
92:15 Vielä vanhuudessaan he tekevät hedelmää, ovat mehevät ja vihannat
92:16 ja julistavat, että Herra on vanhurskas, hän, minun kallioni, ja ettei hänessä vääryyttä ole.
Veli Matti
Veli Matti
Kunniajäsen
Kunniajäsen

Viestien lukumäärä : 1600
Join date : 23.04.2010
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa

https://www.velimattim.fi/

Takaisin alkuun Siirry alas

Puhuttelevia psalmeja - Sivu 3 Empty Vs: Puhuttelevia psalmeja

Viesti  Veli Matti Ma Marras 08, 2010 8:18 am

PSALMI 93

93:1 Herra on kuningas. Hän on pukenut itsensä korkeudella. Herra on pukeutunut, vyöttäytynyt voimaan. Niin pysyy maanpiiri lujana, se ei horju.
93:2 Sinun valtaistuimesi on vahva aikojen alusta, hamasta iankaikkisuudesta olet sinä.
93:3 Vesivirrat nostavat, Herra, vesivirrat nostavat pauhinansa, niin, vesivirrat nostavat kuohunsa.
93:4 Mutta yli suurten, voimallisten vetten pauhinan, yli meren kuohujen on Herra korkeudessa voimallinen.
93:5 Sinun todistuksesi ovat aivan vahvat, pyhyys on sinun huoneellesi arvollinen, Herra, hamaan aikojen loppuun.
Veli Matti
Veli Matti
Kunniajäsen
Kunniajäsen

Viestien lukumäärä : 1600
Join date : 23.04.2010
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa

https://www.velimattim.fi/

Takaisin alkuun Siirry alas

Puhuttelevia psalmeja - Sivu 3 Empty Vs: Puhuttelevia psalmeja

Viesti  Veli Matti Ma Marras 08, 2010 8:19 am

PSALMI 95

95:1 Tulkaa, kohottakaamme ilohuuto Herralle, riemuhuuto pelastuksemme kalliolle.
95:2 Käykäämme kiittäen hänen kasvojensa eteen, veisatkaamme hänelle riemuvirsiä.
95:3 Sillä Herra on suuri Jumala, suuri kuningas yli kaikkien jumalien.
95:4 Maan syvyydet ovat hänen kädessänsä, ja hänen ovat vuorten kukkulat.
95:5 Hänen on meri, sillä hän on sen tehnyt, ja kuiva maa, jonka hänen kätensä ovat valmistaneet.
95:6 Tulkaa, kumartukaamme ja polvistukaamme, polvillemme langetkaamme Herran, meidän Luojamme, eteen.
95:7 Sillä hän on meidän Jumalamme, ja me olemme kansa, jota hän paimentaa, lauma, jota hänen kätensä kaitsee. Jospa te tänä päivänä kuulisitte hänen äänensä:
95:8 Älkää paaduttako sydäntänne, niinkuin Meribassa, niinkuin Massan päivänä erämaassa,
95:9 jossa teidän isänne minua kiusasivat, jossa he koettelivat minua, vaikka olivat nähneet minun tekoni.
95:10 Neljäkymmentä vuotta minä olin kyllästynyt siihen sukuun ja sanoin: 'He ovat kansa, jonka sydän on eksynyt, eivätkä he tahdo tietää minun teistäni.'
95:11 Ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni.'
Veli Matti
Veli Matti
Kunniajäsen
Kunniajäsen

Viestien lukumäärä : 1600
Join date : 23.04.2010
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa

https://www.velimattim.fi/

Takaisin alkuun Siirry alas

Puhuttelevia psalmeja - Sivu 3 Empty Vs: Puhuttelevia psalmeja

Viesti  Veli Matti Ma Marras 08, 2010 8:20 am

PSALMI 96

96:1 Veisatkaa Herralle uusi virsi, veisatkaa Herralle, kaikki maa.
96:2 Veisatkaa Herralle, ylistäkää hänen nimeänsä. Julistakaa päivästä päivään hänen pelastustekojansa,
96:3 ilmoittakaa pakanain seassa hänen kunniaansa, hänen ihmeitänsä kaikkien kansojen seassa.
96:4 Sillä Herra on suuri ja sangen ylistettävä, hän on peljättävä yli kaikkien jumalain.
96:5 Sillä kaikki kansojen jumalat ovat epäjumalia, mutta Herra on tehnyt taivaat.
96:6 Herraus ja kunnia on hänen kasvojensa edessä, kiitos ja ylistys hänen pyhäkössänsä.
96:7 Antakaa Herralle, te kansojen sukukunnat, antakaa Herralle kunnia ja väkevyys.
96:8 Antakaa Herralle hänen nimensä kunnia, tuokaa lahjoja, tulkaa hänen esikartanoihinsa.
96:9 Kumartakaa Herraa pyhässä kaunistuksessa, vaviskaa hänen kasvojensa edessä, kaikki maa.
96:10 Sanokaa pakanain seassa: Herra on kuningas. Niin pysyy maanpiiri lujana, se ei horju. Hän tuomitsee kansat oikeuden mukaan.
96:11 Iloitkoot taivaat, ja riemuitkoon maa; pauhatkoon meri ja kaikki, mitä siinä on.
96:12 Ihastukoot kedot ja kaikki, mitä kedolla on, riemuitkoot silloin kaikki metsän puut
96:13 Herran edessä, sillä hän tulee, sillä hän tulee tuomitsemaan maata: hän tuomitsee maanpiirin vanhurskaudessa ja kansat uskollisuudessansa.
Veli Matti
Veli Matti
Kunniajäsen
Kunniajäsen

Viestien lukumäärä : 1600
Join date : 23.04.2010
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa

https://www.velimattim.fi/

Takaisin alkuun Siirry alas

Puhuttelevia psalmeja - Sivu 3 Empty Vs: Puhuttelevia psalmeja

Viesti  Veli Matti Ma Marras 08, 2010 8:21 am

PSALMI 97

97:1 Herra on kuningas! Riemuitkoon maa; iloitkoot saaret, niin monta kuin niitä on.
97:2 Pilvi ja pimeys on hänen ympärillänsä, vanhurskaus ja oikeus on hänen valtaistuimensa perustus.
97:3 Tuli käy hänen edellänsä ja polttaa hänen vihollisensa, yltympäri.
97:4 Hänen salamansa valaisevat maanpiirin; maa näkee sen ja vapisee.
97:5 Vuoret sulavat niinkuin vaha Herran edessä, kaiken maan Herran edessä.
97:6 Taivaat julistavat hänen vanhurskauttansa, ja kaikki kansat näkevät hänen kunniansa.
97:7 Kaikki kuvain kumartajat joutuvat häpeään, kaikki, jotka epäjumalista kerskaavat. Kumartakaa häntä, kaikki jumalat.
97:8 Siion kuulee sen ja iloitsee, ja Juudan tyttäret riemuitsevat sinun tuomioistasi, Herra.
97:9 Sillä sinä, Herra, olet Korkein yli kaiken maan, sinä olet ylen korkea, ylitse kaikkien jumalain.
97:10 Te, jotka Herraa rakastatte, vihatkaa pahaa. Hän varjelee hurskasten sielut, jumalattomien kädestä hän heidät pelastaa.
97:11 Vanhurskaalle koittaa valkeus ja oikeamielisille ilo.
97:12 Iloitkaa Herrassa, te vanhurskaat; kiittäkää hänen pyhää nimeänsä.
Veli Matti
Veli Matti
Kunniajäsen
Kunniajäsen

Viestien lukumäärä : 1600
Join date : 23.04.2010
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa

https://www.velimattim.fi/

Takaisin alkuun Siirry alas

Puhuttelevia psalmeja - Sivu 3 Empty Vs: Puhuttelevia psalmeja

Viesti  Veli Matti Ma Marras 08, 2010 8:22 am

PSALMI 98

98:1 Virsi. Veisatkaa Herralle uusi virsi, sillä hän on ihmeitä tehnyt. Hän on saanut voiton oikealla kädellänsä ja pyhällä käsivarrellansa.
98:2 Herra on tehnyt tiettäväksi pelastustekonsa, hän on ilmaissut vanhurskautensa pakanain silmien edessä.
98:3 Hän on muistanut armonsa ja uskollisuutensa Israelin heimoa kohtaan; kaikki maan ääret ovat nähneet meidän Jumalamme pelastusteot.
98:4 Kohottakaa riemuhuuto Herralle, kaikki maa, iloitkaa ja riemuitkaa ja veisatkaa kiitosta.
98:5 Veisatkaa Herran kiitosta kanteleilla - kanteleilla ja ylistysvirren sävelillä,
98:6 vaskitorvilla ja pasunan äänellä. Kohottakaa riemuhuuto Herran, kuninkaan, edessä.
98:7 Pauhatkoon meri ja kaikki, mitä siinä on, maanpiiri ja ne, jotka siinä asuvat.
98:8 Paukuttakoot käsiänsä virrat, ja vuoret yhdessä riemuitkoot
98:9 Herran edessä; sillä hän tulee tuomitsemaan maata. Hän tuomitsee maanpiirin vanhurskaasti ja kansat oikeuden mukaan.
Veli Matti
Veli Matti
Kunniajäsen
Kunniajäsen

Viestien lukumäärä : 1600
Join date : 23.04.2010
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa

https://www.velimattim.fi/

Takaisin alkuun Siirry alas

Puhuttelevia psalmeja - Sivu 3 Empty Vs: Puhuttelevia psalmeja

Viesti  Veli Matti Ma Marras 08, 2010 8:22 am

PSALMI 99

99:1 Herra on kuningas, vaviskoot kansat - hän, jonka valtaistuinta kerubit kannattavat - huojukoon maa.
99:2 Suuri on Herra Siionissa, hän on korkea yli kaikkien kansojen.
99:3 He ylistävät sinun suurta ja peljättävää nimeäsi. Hän on pyhä.
99:4 Se on kuninkaan voima, että hän rakastaa oikeutta. Sinä olet saattanut oikeuden voimaan, sinä toimitat oikeuden ja vanhurskauden Jaakobissa.
99:5 Ylistäkää Herraa, meidän Jumalaamme, kumartukaa hänen jalkainsa astinlaudan eteen. Hän on pyhä.
99:6 Mooses ja Aaron hänen pappiensa joukossa ja Samuel niiden joukossa, jotka avuksi huusivat hänen nimeänsä, he huusivat Herraa, ja hän vastasi heille.
99:7 Hän puhui heille pilvenpatsaasta; he noudattivat hänen todistuksiansa ja käskyjä, jotka hän oli heille antanut.
99:8 Herra, meidän Jumalamme, sinä vastasit heille, olit heille anteeksiantava Jumala, vaikka sinä heidän pahat tekonsa kostit.
99:9 Ylistäkää Herraa, meidän Jumalaamme, rukoilkaa kumartuneina hänen pyhää vuortansa kohti; sillä Herra, meidän Jumalamme, on pyhä.
Veli Matti
Veli Matti
Kunniajäsen
Kunniajäsen

Viestien lukumäärä : 1600
Join date : 23.04.2010
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa

https://www.velimattim.fi/

Takaisin alkuun Siirry alas

Puhuttelevia psalmeja - Sivu 3 Empty Vs: Puhuttelevia psalmeja

Viesti  Veli Matti Ma Marras 08, 2010 8:23 am

PSALMI 100

100:1 Kiitosuhri-virsi. Kohottakaa riemuhuuto Herralle, kaikki maa.
100:2 Palvelkaa Herraa ilolla, tulkaa hänen kasvojensa eteen riemulla.
100:3 Tietäkää, että Herra on Jumala. Hän on meidät tehnyt, ja hänen me olemme, hänen kansansa ja hänen laitumensa lampaat.
100:4 Käykää hänen portteihinsa kiittäen, hänen esikartanoihinsa ylistystä veisaten. Ylistäkää häntä, kiittäkää hänen nimeänsä.
100:5 Sillä Herra on hyvä; hänen armonsa pysyy iankaikkisesti ja hänen uskollisuutensa polvesta polveen.
Veli Matti
Veli Matti
Kunniajäsen
Kunniajäsen

Viestien lukumäärä : 1600
Join date : 23.04.2010
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa

https://www.velimattim.fi/

Takaisin alkuun Siirry alas

Puhuttelevia psalmeja - Sivu 3 Empty Vs: Puhuttelevia psalmeja

Viesti  Veli Matti Ti Marras 09, 2010 9:47 am

PSALMI 101

101:1 Daavidin virsi. Minä veisaan armosta ja oikeudesta; sinun ylistystäsi, Herra, minä laulan.
101:2 Minä tahdon noudattaa nuhteetonta vaellusta; milloin tulet sinä minun tyköni? Minä tahdon vaeltaa huoneessani vilpittömällä sydämellä.
101:3 En kiinnitä silmääni siihen, mikä turmiollista on, eksyttäväistä menoa minä vihaan: ei saa se minuun tarttua.
101:4 Nurja sydän väistyköön minusta; pahasta minä en tahdo tietää.
101:5 Joka salaa panettelee lähimmäistänsä, sen minä hukutan; jolla on ylpeät silmät ja kopea sydän, sitä minä en siedä.
101:6 Maan uskollisia minun silmäni etsivät, että he asuisivat minua lähellä; joka vaeltaa nuhteettomuuden tietä, se on oleva minun palvelijani.
101:7 Vilpin tekijä älköön asuko minun huoneessani, valheen puhuja ei kestä minun silmäini edessä.
101:8 Joka aamu minä hukutan kaikki jumalattomat maasta, lopettaakseni kaikki väärintekijät Herran kaupungista.
Veli Matti
Veli Matti
Kunniajäsen
Kunniajäsen

Viestien lukumäärä : 1600
Join date : 23.04.2010
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa

https://www.velimattim.fi/

Takaisin alkuun Siirry alas

Puhuttelevia psalmeja - Sivu 3 Empty Vs: Puhuttelevia psalmeja

Viesti  Veli Matti Ti Marras 09, 2010 7:54 pm

PSALMI 102

102:1 Kurjan rukous, kun hän on näännyksissä ja vuodattaa valituksensa Herran eteen.

102:2 Herra, kuule minun rukoukseni, ja minun huutoni tulkoon sinun eteesi.

102:3 Älä peitä minulta kasvojasi, kun minulla on ahdistus, kallista korvasi minun puoleeni. Kun minä huudan, riennä ja vastaa minulle.

102:4 Sillä minun päiväni ovat haihtuneet kuin savu, ja minun luitani polttaa niinkuin ahjossa.
102:5 Sydämeni on paahtunut ja kuivunut kuin ruoho, sillä minä unhotan syödä leipääni.

102:6 Äänekkäästä vaikerruksestani minun luuni tarttuvat minun nahkaani.
102:7 Minä olen kuin pelikaani erämaassa, olen kuin huuhkaja raunioissa.
102:8 Minä olen uneton, olen kuin yksinäinen lintu katolla.

102:9 Kaiken päivää viholliseni minua häpäisevät; ne, jotka riehuvat minua vastaan, kiroavat minun nimeni kautta.

102:10 Sillä minä syön tuhkaa kuin leipää ja sekoitan juomani kyyneleillä
102:11 sinun vihasi ja kiivastuksesi tähden, sillä sinä olet nostanut minut ylös ja viskannut pois.

102:12 Minun päiväni ovat kuin pitenevä varjo, ja minä kuivun kuin ruoho.
102:13 Mutta sinä, Herra, hallitset iankaikkisesti, sinun muistosi pysyy polvesta polveen.
102:14 Nouse ja armahda Siionia, sillä aika on tehdä sille laupeus ja määrähetki on tullut.
102:15 Sillä sen kivet ovat sinun palvelijoillesi rakkaat, ja sen soraläjiä heidän on sääli.

102:16 Silloin pakanat pelkäävät Herran nimeä ja kaikki maan kuninkaat sinun kunniaasi,
102:17 kun Herra rakentaa Siionin ja ilmestyy kunniassansa,
102:18 kun hän kääntyy niiden rukouksen puoleen, jotka ovat kaikkensa menettäneet, eikä enää heidän rukoustansa hylkää.

102:19 Tämä kirjoitettakoon tulevalle polvelle, ja kansa, joka vastedes luodaan, on kiittävä Herraa,
102:20 että hän katseli pyhästä korkeudestaan, että Herra katsoi taivaasta maahan,
102:21 kuullaksensa vankien huokaukset, vapauttaaksensa kuoleman lapset,
102:22 jotta Siionissa julistettaisiin Herran nimeä ja hänen ylistystänsä Jerusalemissa,
102:23 kun kaikki kansat kokoontuvat yhteen, ja valtakunnat, palvelemaan Herraa.

102:24 Hän on lannistanut matkalla minun voimani, on lyhentänyt minun päiväni.
102:25 Minä sanon: Jumalani, älä tempaa minua pois kesken ikääni; sinun vuotesi kestävät suvusta sukuun.

102:26 Muinoin sinä perustit maan, ja taivaat ovat sinun käsialasi.
102:27 Ne katoavat, mutta sinä pysyt, ne vanhenevat kaikki kuin vaate; sinä muutat ne, niinkuin vaatteet muutetaan, ja ne muuttuvat.

102:28 Mutta sinä pysyt samana, eivätkä sinun vuotesi lopu.
102:29 Sinun palvelijasi lapset saavat asua turvassa, ja heidän jälkeläisensä pysyvät sinun edessäsi.
Veli Matti
Veli Matti
Kunniajäsen
Kunniajäsen

Viestien lukumäärä : 1600
Join date : 23.04.2010
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa

https://www.velimattim.fi/

Takaisin alkuun Siirry alas

Puhuttelevia psalmeja - Sivu 3 Empty Vs: Puhuttelevia psalmeja

Viesti  Veli Matti To Marras 11, 2010 7:02 am

Daavidin virsi. Herra, kuka saa vierailla sinun majassasi, kuka asua sinun pyhällä vuorellasi?

Se, joka vaeltaa nuhteettomasti, joka tekee vanhurskauden ja puhuu sydämessänsä totuutta;

joka ei panettele kielellänsä, joka ei tee toiselle pahaa eikä saata lähimmäistään häväistyksen alaiseksi;

joka halveksuu hylkiötä, mutta kunnioittaa niitä, jotka pelkäävät Herraa; joka ei valaansa riko, vaikka on vannonut vahingokseen;

joka ei anna rahaansa korolle eikä ota lahjuksia viatonta vastaan. Joka näin tekee, hän ei ikinä horju.

Ps. 15:1-5
Veli Matti
Veli Matti
Kunniajäsen
Kunniajäsen

Viestien lukumäärä : 1600
Join date : 23.04.2010
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa

https://www.velimattim.fi/

Takaisin alkuun Siirry alas

Puhuttelevia psalmeja - Sivu 3 Empty Vs: Puhuttelevia psalmeja

Viesti  Veli Matti To Marras 11, 2010 7:10 am

Daavidin virsi.

Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu.

Viheriäisille niityille hän vie minut lepäämään; virvoittavien vetten tykö hän minut johdattaa.

Hän virvoittaa minun sieluni. Hän ohjaa minut oikealle tielle nimensä tähden.

Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en minä pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet
minun kanssani; sinun vitsasi ja sauvasi minua lohduttavat.

Sinä valmistat minulle pöydän minun vihollisteni silmien eteen. Sinä voitelet minun pääni öljyllä; minun maljani on ylitsevuotavainen.

Sula hyvyys ja laupeus seuraavat minua kaiken elinaikani; ja minä saan asua Herran huoneessa päivieni loppuun asti.

Psa 23:2-6
Veli Matti
Veli Matti
Kunniajäsen
Kunniajäsen

Viestien lukumäärä : 1600
Join date : 23.04.2010
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa

https://www.velimattim.fi/

Takaisin alkuun Siirry alas

Puhuttelevia psalmeja - Sivu 3 Empty Vs: Puhuttelevia psalmeja

Viesti  Veli Matti To Marras 11, 2010 7:12 am

Daavidin virsi. Sinun tykösi, Herra, minä ylennän sieluni,

Jumalani, sinuun minä turvaan; älä salli minun joutua häpeään, älkööt viholliseni saako riemuita minusta.

Ei yksikään, joka sinua odottaa, joudu häpeään; häpeään joutuvat ne, jotka ovat syyttä uskottomat.

Herra, neuvo minulle tiesi, opeta minulle polkusi. Johdata minua totuutesi tiellä ja opeta minua, sillä sinä olet minun pelastukseni Jumala.

Muista laupeuttasi, Herra, ja armoasi, sillä ne ovat olleet hamasta iankaikkisuudesta. Älä muista minun nuoruuteni syntejä, älä minun rikoksiani; muista minua armosi mukaan, hyvyytesi tähden, Herra.

Hyvä ja vakaa on Herra; sentähden hän neuvoo syntiset tielle.

Hän johdattaa nöyriä oikein, hän opettaa nöyrille tiensä.

Kaikki Herran polut ovat armo ja totuus niille, jotka pitävät hänen liittonsa ja todistuksensa.

Psa 25:1-10
Veli Matti
Veli Matti
Kunniajäsen
Kunniajäsen

Viestien lukumäärä : 1600
Join date : 23.04.2010
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa

https://www.velimattim.fi/

Takaisin alkuun Siirry alas

Puhuttelevia psalmeja - Sivu 3 Empty Vs: Puhuttelevia psalmeja

Viesti  Veli Matti To Marras 11, 2010 7:14 am

Herran laki on täydellinen; se virvoittaa sielun. Herran todistus on vahva, se tekee tyhmästä viisaan.

Herran asetukset ovat oikeat, ne ilahuttavat sydämen. Herran käskyt ovat selkeät, ne valaisevat silmät.

Herran pelko on puhdas, se pysyy iäti. Herran oikeudet ovat todet, kaikki tyynni vanhurskaat.

Ne ovat kalliimmat kultaa, puhtaan kullan paljoutta, makeammat hunajaa ja mehiläisen mettä.

Myös sinun palvelijasi ottaa niistä vaarin, niiden noudattamisesta on suuri palkka.

Psa 19:7-11
Veli Matti
Veli Matti
Kunniajäsen
Kunniajäsen

Viestien lukumäärä : 1600
Join date : 23.04.2010
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa

https://www.velimattim.fi/

Takaisin alkuun Siirry alas

Puhuttelevia psalmeja - Sivu 3 Empty Vs: Puhuttelevia psalmeja

Viesti  Veli Matti To Marras 11, 2010 7:15 am

Herran laki on täydellinen; se virvoittaa sielun. Herran todistus on vahva, se tekee tyhmästä viisaan.

Herran asetukset ovat oikeat, ne ilahuttavat sydämen. Herran käskyt ovat selkeät, ne valaisevat silmät.

Herran pelko on puhdas, se pysyy iäti. Herran oikeudet ovat todet, kaikki tyynni vanhurskaat. Ne ovat kalliimmat kultaa, puhtaan kullan paljoutta, makeammat hunajaa ja mehiläisen mettä.

Myös sinun palvelijasi ottaa niistä vaarin, niiden noudattamisesta on suuri palkka.

Psa 19:7-11
Veli Matti
Veli Matti
Kunniajäsen
Kunniajäsen

Viestien lukumäärä : 1600
Join date : 23.04.2010
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa

https://www.velimattim.fi/

Takaisin alkuun Siirry alas

Puhuttelevia psalmeja - Sivu 3 Empty Vs: Puhuttelevia psalmeja

Viesti  Veli Matti To Marras 11, 2010 7:16 am

Daavidin virsi. Sinua, Herra, minä huudan; minun kallioni, älä ole minua kohtaan äänetön, etten minä, kun sinä vaiti olet, joutuisi niiden kaltaiseksi, jotka ovat hautaan vaipuneet.

Kuule minun rukousteni ääni, kun minä sinua avuksi huudan, kun minä käteni nostan sinun kaikkeinpyhintäsi kohti.

Älä tempaa minua pois jumalattomien kanssa, älä väärintekijäin kanssa, jotka puhuvat lähimmäisilleen rauhan puheita, vaikka heidän sydämessään on pahuus.

Anna heille heidän työnsä mukaan ja heidän tekojensa pahuuden mukaan; anna heille heidän kättensä tekojen mukaan, kosta heille, mitä he ovat tehneet.

Sillä eivät he ota vaaria Herran töistä eivätkä hänen kättensä teoista. Hän kukistakoon heidät, älköönkä heitä rakentako.

Kiitetty olkoon Herra, sillä hän on kuullut minun rukousteni äänen.

Herra on minun voimani ja kilpeni; häneen minun sydämeni turvasi, ja minä sain avun.

Siitä minun sydämeni riemuitsee, ja veisuullani minä häntä ylistän. Herra on kansansa väkevyys, hän on voideltunsa pelastus ja turva.

Pelasta kansasi ja siunaa perikuntasi; kaitse heitä ja kanna heitä iankaikkisesti.

Ps. 28
Veli Matti
Veli Matti
Kunniajäsen
Kunniajäsen

Viestien lukumäärä : 1600
Join date : 23.04.2010
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa

https://www.velimattim.fi/

Takaisin alkuun Siirry alas

Puhuttelevia psalmeja - Sivu 3 Empty Vs: Puhuttelevia psalmeja

Viesti  Veli Matti To Marras 11, 2010 7:18 am

Kallista korvasi minun puoleeni, riennä, pelasta minut. Ole minulle turvakallio, vuorilinna, johon minut pelastat.

Sillä sinä olet minun kallioni ja linnani, ja nimesi tähden sinä minua johdat ja talutat.

Sinä päästät minut verkosta, jonka he ovat eteeni virittäneet, sillä sinä olet minun turvani.

Sinun käteesi minä annan henkeni, sinä, Herra, lunastat minut, sinä uskollinen Jumala.

Ps. 31:2-5
Veli Matti
Veli Matti
Kunniajäsen
Kunniajäsen

Viestien lukumäärä : 1600
Join date : 23.04.2010
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa

https://www.velimattim.fi/

Takaisin alkuun Siirry alas

Puhuttelevia psalmeja - Sivu 3 Empty Vs: Puhuttelevia psalmeja

Viesti  Veli Matti To Marras 11, 2010 7:19 am

Olkaa lujat, ja olkoon teidän sydämenne rohkea, te kaikki, jotka Herraa odotatte.

Ps. 31:24


Viimeinen muokkaaja, Veli_Matti pvm To Marras 11, 2010 7:22 am, muokattu 1 kertaa
Veli Matti
Veli Matti
Kunniajäsen
Kunniajäsen

Viestien lukumäärä : 1600
Join date : 23.04.2010
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa

https://www.velimattim.fi/

Takaisin alkuun Siirry alas

Puhuttelevia psalmeja - Sivu 3 Empty Vs: Puhuttelevia psalmeja

Viesti  Veli Matti To Marras 11, 2010 7:20 am

Hän kokoaa meren vedet niinkuin roukkioksi, panee syvyydet säiliöihin.

Peljätköön Herraa kaikki maa, hänen edessänsä vaviskoot kaikki maanpiirin asukkaat.

Sillä hän sanoi, ja tapahtui niin, hän käski, ja se oli tehty.

Herra katsoo alas taivaasta, näkee kaikki ihmislapset; asumuksestaan, valtaistuimeltaan hän katselee kaikkia maan asukkaita, hän, joka on luonut kaikkien heidän sydämensä, joka tarkkaa kaikkia heidän tekojansa.

Ps. 33:7-7-15


Viimeinen muokkaaja, Veli_Matti pvm To Marras 11, 2010 7:22 am, muokattu 1 kertaa
Veli Matti
Veli Matti
Kunniajäsen
Kunniajäsen

Viestien lukumäärä : 1600
Join date : 23.04.2010
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa

https://www.velimattim.fi/

Takaisin alkuun Siirry alas

Puhuttelevia psalmeja - Sivu 3 Empty Vs: Puhuttelevia psalmeja

Viesti  Veli Matti To Marras 11, 2010 7:21 am

Kuka oletkin, joka elää tahdot ja rakastat elämän päiviä, nauttiaksesi onnea:

varjele kielesi pahasta ja huulesi vilppiä puhumasta; vältä pahaa ja tee hyvää,

etsi rauhaa ja pyri siihen.

Ps, 34:12
Veli Matti
Veli Matti
Kunniajäsen
Kunniajäsen

Viestien lukumäärä : 1600
Join date : 23.04.2010
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa

https://www.velimattim.fi/

Takaisin alkuun Siirry alas

Puhuttelevia psalmeja - Sivu 3 Empty Vs: Puhuttelevia psalmeja

Viesti  Veli Matti To Marras 11, 2010 7:22 am

Lähellä on Herra niitä, joilla on särjetty sydän, ja hän pelastaa ne, joilla on murtunut mieli.

Monta on vanhurskaalla kärsimystä, mutta Herra vapahtaa hänet niistä kaikista.

Ps. 34:18-19
Veli Matti
Veli Matti
Kunniajäsen
Kunniajäsen

Viestien lukumäärä : 1600
Join date : 23.04.2010
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa

https://www.velimattim.fi/

Takaisin alkuun Siirry alas

Puhuttelevia psalmeja - Sivu 3 Empty Vs: Puhuttelevia psalmeja

Viesti  Veli Matti To Marras 11, 2010 7:24 am

Herra, sinun armosi ulottuu taivaisiin, sinun totuutesi pilviin asti.

Sinun vanhurskautesi on kuin Jumalan vuoret, sinun tuomiosi niinkuin suuri syvyys,

ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.

Sillä sinun tykönäsi on elämän lähde; sinun valkeudessasi me näemme valkeuden.

Ps. 36:6,7,10
Veli Matti
Veli Matti
Kunniajäsen
Kunniajäsen

Viestien lukumäärä : 1600
Join date : 23.04.2010
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa

https://www.velimattim.fi/

Takaisin alkuun Siirry alas

Puhuttelevia psalmeja - Sivu 3 Empty Vs: Puhuttelevia psalmeja

Viesti  Veli Matti To Marras 11, 2010 7:25 am

Elämänohjeet:

Turvaa Herraan ja tee sitä, mikä hyvä on, asu maassa ja noudata totuutta; silloin sinulla on ilo Herrassa, ja hän antaa sinulle, mitä sinun sydämesi halajaa.

Anna tiesi Herran haltuun ja turvaa häneen, kyllä hän sen tekee.

Hiljenny Herran edessä ja odota häntä. Älä vihastu siihen, jonka tie menestyy, mieheen, joka juonia punoo.

Herkeä vihasta ja heitä kiukku, älä kiivastu, se on vain pahaksi. Sillä pahat hävitetään, mutta jotka Herraa odottavat, ne perivät maan.

Hetkinen vielä, niin jumalatonta ei enää ole; kun hänen sijaansa katsot, on hän jo poissa.

Mutta nöyrät perivät maan ja iloitsevat suuresta rauhasta.

Herra vahvistaa sen miehen askeleet, jonka tie hänelle kelpaa.

Jos hän lankeaa, ei hän maahan sorru, sillä Herra tukee hänen kättänsä.

Karta pahaa ja tee hyvää, niin sinä pysyt iankaikkisesti.

Sillä Herra rakastaa oikeutta eikä hylkää hurskaitansa; heidät varjellaan iankaikkisesti,
mutta jumalattomain siemen hävitetään.

Odota Herraa ja ota vaari hänen tiestänsä, niin hän korottaa sinut, ja sinä perit maan ja
näet, kuinka jumalattomat hävitetään.

Psa 37:3-11, 24, 27, 28, 34
Veli Matti
Veli Matti
Kunniajäsen
Kunniajäsen

Viestien lukumäärä : 1600
Join date : 23.04.2010
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa

https://www.velimattim.fi/

Takaisin alkuun Siirry alas

Puhuttelevia psalmeja - Sivu 3 Empty Vs: Puhuttelevia psalmeja

Viesti  Veli Matti To Marras 11, 2010 7:26 am

Minä sanoin: "Minä pidän vaelluksestani vaarin, etten kielelläni syntiä tekisi.

Minä pidän suustani vaarin ja suistan sen, niin kauan kuin jumalaton on minun edessäni."

Minä olin vaiti, olin ääneti, en puhunut siitä, mikä hyvä on; mutta minun tuskani yltyi.

Minun sydämeni hehkui minun rinnassani; kun minä huokailin, syttyi minussa tuli, ja niin minä kielelläni puhuin.

Herra, opeta minua ajattelemaan loppuani, ja mikä minun päivieni mitta on, että ymmärtäisin, kuinka katoavainen minä olen.

Ps. 39:1-4
Veli Matti
Veli Matti
Kunniajäsen
Kunniajäsen

Viestien lukumäärä : 1600
Join date : 23.04.2010
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa

https://www.velimattim.fi/

Takaisin alkuun Siirry alas

Puhuttelevia psalmeja - Sivu 3 Empty Vs: Puhuttelevia psalmeja

Viesti  Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 3 / 4 Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa