Kaikuluotain
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Haku
 
 

Näytä tulokset:
 


Rechercher Tarkennettu haku

Viimeisimmät aiheet
» Jeesuksen oman päiväkirja
kirjoittaja jeesuksenoma83 To Tammi 09, 2020 2:06 am

» Jeesuksen oman lukupäiväkirja
kirjoittaja jeesuksenoma83 Pe Toukokuu 04, 2018 1:28 am

» April 18 The Secret Place of the Most High.
kirjoittaja Juniper To Huhti 19, 2018 8:23 am

» Testi: toimiiko Jeesuksenoman "nimikkosivu"?
kirjoittaja Juniper To Huhti 19, 2018 8:13 am

» Joulutervehdykseni
kirjoittaja Juniper To Helmi 08, 2018 10:30 pm

» 70 thousand Egyptian Christians sing Emmanuel - God is with us.
kirjoittaja Ilkka To Elo 31, 2017 6:37 pm

» Kultahippuja
kirjoittaja RitvaN To Helmi 02, 2017 9:37 pm

» Huomenta kaikille
kirjoittaja RitvaN To Helmi 02, 2017 6:29 pm

» O The Deep, Deep Love Of Jesus - Tommy Walker
kirjoittaja Juniper Su Syys 25, 2016 4:47 pm

» Rakas lukija, minulla olisi tärkeä asia sinulle.
kirjoittaja jussi83 Ma Kesä 20, 2016 8:40 pm

» Tervetuloa, nimimerkki Tasapainon saanut!
kirjoittaja Viivi To Toukokuu 14, 2015 12:29 pm

» Kornelius ja Jumalan lähettämä enkeli
kirjoittaja Juniper Ti Tammi 13, 2015 11:38 am

» Sotapäällikkö Naemas sairastui spitaaliin
kirjoittaja Juniper Ti Tammi 06, 2015 10:09 pm

» Tervetuloa, nimimerkki Jeesukseen uskova!
kirjoittaja pirta La Marras 22, 2014 7:32 pm

» Jumalan Ikuisen Sanan Totuus ja Rukoushuone PalTalkissa.
kirjoittaja RitvaN To Marras 06, 2014 8:50 pm

» MARKKU VEILO
kirjoittaja Jii La Kesä 14, 2014 9:01 am

» Veli Matin sapatinsana Kauppaneliöllä 12.4.2014
kirjoittaja Juniper Su Huhti 27, 2014 9:22 am

» Tiinuska kiittää
kirjoittaja jussi83 La Huhti 19, 2014 12:47 pm

» Jeesus ja syrjityt
kirjoittaja jussi83 La Huhti 19, 2014 12:43 pm

» Aurinkoista perjantaita
kirjoittaja Juniper La Huhti 05, 2014 11:00 pm

Galleria


2. Me olemme löytäneet Messiaan  Joh. 1:43-51 Empty
Sosiaaliset kirjanmerkit

Sosiaaliset kirjanmerkit reddit      

Säilytä ja jaa Kaikuluotain osoite Sosiaaliset kirjanmerkit sivustossasi

Säilytä ja jaa Kaikuluotain osoite Sosiaaliset kirjanmerkit sivustossasi

Äänestys
Klikkaa!
ilmainen foorumi

2. Me olemme löytäneet Messiaan Joh. 1:43-51

Siirry alas

2. Me olemme löytäneet Messiaan  Joh. 1:43-51 Empty 2. Me olemme löytäneet Messiaan Joh. 1:43-51

Viesti  Vieraili Su Elo 22, 2010 4:48 pm



43 Seuraavana päivänä Jeesus tahtoi lähteä Galileaan; ja hän tapasi Filippuksen ja sanoi hänelle: "Seuraa minua".
44 Ja Filippus oli Beetsaidasta, Andreaan ja Pietarin kaupungista.
45 Filippus tapasi Natanaelin ja sanoi hänelle: "Me olemme löytäneet sen, josta Mooses laissa ja profeetat ovat kirjoittaneet, Jeesuksen, Joosefin pojan, Nasaretista".
46 Natanael sanoi hänelle: "Voiko Nasaretista tulla mitään hyvää?" Filippus sanoi hänelle: "Tule ja katso".
47 Jeesus näki Natanaelin tulevan tykönsä ja sanoi hänestä: "Katso, oikea israelilainen, jossa ei vilppiä ole!"
48 Natanael sanoi hänelle: "Mistä minut tunnet?" Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Ennenkuin Filippus sinua kutsui, kun olit viikunapuun alla, näin minä sinut".
49 Natanael vastasi ja sanoi hänelle: "Rabbi, sinä olet Jumalan Poika, sinä olet Israelin kuningas".
50 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sentähden, että minä sanoin sinulle: 'minä näin sinut viikunapuun alla', sinä uskot. Sinä saat nähdä suurempia, kuin nämä ovat."
51 Ja hän sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: te saatte nähdä taivaan avoinna ja Jumalan enkelien nousevan ylös ja laskeutuvan alas Ihmisen Pojan päälle."

Aluksi: Katso kartalta tapahtumapaikka Betania Jordanin toiselta puolen (1:28), samoin Betsaida (1:44) ja Nasaret (1:46). Vanha testamentti ei mainitse Nasaretia Messias-ennustusten yhteydessä, ellei oteta huomioon vesa-sanan ja nasaretilainen-sanan samankaltaisuutta heprean kielessä (Jes. 11:1; 53:2; Jer. 23:5; 33:15). Vetäjä lukekoon kertomuksen Jaakobin tikapuista edeltäkäsin (1. Moos. 28:10-22 kts. lopussa 1.). Tähän kohtaan viitataan viimeisessä kysymyksessä.

1.
Mistä syystä Filippus tahtoi heti kertoa ystävälleen Jeesuksesta, jonka hän juuri oli kohdannut (43-45)?
Muistuta mieleesi se aika, kun sinä opit tuntemaan Jeesuksen. Tahdoitko kertoa löydöstäsi toisille. Miksi tahdoit, miksi et?
2.
Mikä sai Natanaelin epäilemään Filippuksen sanoja?
Miksi Natanael kuitenkin meni Jeesuksen luo?
3.
Mitä Jeesus tarkoitti sanoilla, joilla hän tervehti Natanaelia (47)?
Miltä Natanaelista ehkä tuntui kuulla Jeesuksen tervehdys?
Miltä sinusta tuntuisi, jos Jeesus sanoisi tänään sinulle: "Siinä on oikea Jumalan lapsi, jossa ei ole vilppiä!"?
4.
Natanaelin ihmeeksi Jeesus tiesi, mitä erään viikunapuun alla oli tapahtunut. Miettikää eri vaihtoehtoja, mitä Natanael oli puun alla miettinyt tai rukoillut?
5.
Muistuta mieleesi, mitä mietit viimeksi ollessasi yksin. Miltä sinusta tuntuu ajatella, että Jeesus oli siinä silloin ja luki ajatuksiasi kuin avointa kirjaa?
Mitä ihmiselle merkitsee, että joku näkee hänen todellisen sisimpänsä?
6.
Jeesuksen sanat jakeessa 47 ovat epäsuora lainaus psalmista 32:1-2. (Vetäjä lukee nuo jakeet.) Miten ihmisestä voi siis tulla niin suora, ettei hänen sydämessään ole mitään vilppiä?
7.
Millä perusteella Natanael yhtäkkiä nimittää Jeesusta Jumalan Pojaksi ja Israelin kuninkaaksi (49)?
8.
Vetäjä referoi lyhyesti 1. Moos. 28:10-22 (kts. lopussa 1). Mitä Jeesus tarkoittaa jakeilla 50-51 - miettikää eri vaihtoehtoja?
Mitä yhteistä on Jeesuksen ristillä ja Jaakobin tikapuilla?

Lopussa: 1. 10 Niin Jaakob lähti Beersebasta mennäksensä Harraniin.
11 Ja hän osui erääseen paikkaan, johon yöpyi, sillä aurinko oli laskenut; ja hän otti sen paikan kivistä yhden, pani sen päänsä alaiseksi ja asettui nukkumaan siihen paikkaan.
12 Niin hän näki unta, ja katso, maan päälle oli asetettu tikapuut, joiden pää ulottui taivaaseen, ja katso, Jumalan enkelit kulkivat niitä myöten ylös ja alas.
13 Ja katso, Herra seisoi hänen edessään ja sanoi: "Minä olen Herra, sinun Isäsi Aabrahamin Jumala ja Iisakin Jumala. Tämän maan, jonka päällä sinä makaat, minä annan sinulle ja sinun jälkeläisillesi.
14 Ja sinun jälkeläistesi paljous on oleva kuin maan tomu, ja sinä leviät länteen ja itään, pohjoiseen ja etelään, ja sinussa ja sinun siemenessäsi tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä.
15 Ja katso, minä olen sinun kanssasi ja varjelen sinua, missä ikinä kuljet, ja saatan sinut takaisin tähän maahan; sillä minä en jätä sinua, ennenkuin olen toteuttanut sen, minkä minä olen sinulle puhunut."
16 Silloin Jaakob heräsi unestansa ja sanoi: "Herra on totisesti tässä paikassa, enkä minä sitä tiennyt".
17 Ja pelko valtasi hänet, ja hän sanoi: "Kuinka peljättävä onkaan tämä paikka! Tässä on varmasti Jumalan huone ja taivaan portti."
18 Ja Jaakob nousi varhain aamulla, otti kiven, jonka hän oli pannut päänsä alaiseksi, ja nosti sen pystyyn patsaaksi ja vuodatti öljyä sen päälle.
19 Ja hän kutsui paikan Beeteliksi; mutta ennen oli kaupungin nimenä Luus.
20 Ja Jaakob teki lupauksen, sanoen: "Jos Jumala on minun kanssani ja varjelee minut sillä tiellä, jota nyt kuljen, ja antaa minulle leipää syödäkseni ja vaatteita pukeutuakseni,
21 niin että saan palata rauhassa isäni kotiin, niin on Herra oleva minun Jumalani;
22 ja tämä kivi, jonka olen patsaaksi pystyttänyt, on oleva Jumalan huone, ja kaikesta, mitä minulle suot, minä totisesti annan sinulle kymmenykset".

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

2. Me olemme löytäneet Messiaan  Joh. 1:43-51 Empty Vs: 2. Me olemme löytäneet Messiaan Joh. 1:43-51

Viesti  Vieraili Pe Elo 27, 2010 3:41 pm

Lyhyesti muutamia ajatuksia, lisätkää muutkin omia ..........

1. Pyhä Henki valaisi hänen ymmärryksensä ja uskoen hän puhui. Messias-
odotus oli suuri niinä aikoina. Tai hän seurasi Jeesuksen kutsua ja seuratessaan
Häntä uskoi, että Jeesus on Messias.
Itse halusin uskoon tultua ja varsinkin 1. kerran Pyhällä Henkellä täytyttyäni kertoa muillekin, että Jeesus on minut pelastanut synneistäni ja Hän on Elävä Persoona ja
kanssani kaikessa.

2.
Natanael kai tunsi kirjoituksia ja varmaan kirjanoppineet olivat opettaneet, mutta
hän ei tuntenut kirjoitusta, jossa Messias tulee Nararetista.
Oli ehkä uteliaisuus vai totuuden jano vaikuttimena.

Jeesus näki hänen vaikuttimensa. Hänen vaikuttimensa olivat oikeat
epäilyksessäkin, ja Jeesus näki tämän.
Jos Jeesus sanoisi minulle nuo sanat, olisin aivan "myyty".

5. On armoa, että Hän tuntee ja tietää minut läpikotaisin.

6. Kun Jeesus antaa synnit anteeksi ja tajuaa olevansa armahdettu "vaikka itsessään
on väärä eli syntinen".

7. Uskon perusteella, Hän näkee/tajuaa Jeesuksen Jumaluuden.


Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa