Kaikuluotain
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Haku
 
 

Näytä tulokset:
 


Rechercher Tarkennettu haku

Viimeisimmät aiheet
» Jeesuksen oman päiväkirja
kirjoittaja jeesuksenoma83 To Tammi 09, 2020 2:06 am

» Jeesuksen oman lukupäiväkirja
kirjoittaja jeesuksenoma83 Pe Toukokuu 04, 2018 1:28 am

» April 18 The Secret Place of the Most High.
kirjoittaja Juniper To Huhti 19, 2018 8:23 am

» Testi: toimiiko Jeesuksenoman "nimikkosivu"?
kirjoittaja Juniper To Huhti 19, 2018 8:13 am

» Joulutervehdykseni
kirjoittaja Juniper To Helmi 08, 2018 10:30 pm

» 70 thousand Egyptian Christians sing Emmanuel - God is with us.
kirjoittaja Ilkka To Elo 31, 2017 6:37 pm

» Kultahippuja
kirjoittaja RitvaN To Helmi 02, 2017 9:37 pm

» Huomenta kaikille
kirjoittaja RitvaN To Helmi 02, 2017 6:29 pm

» O The Deep, Deep Love Of Jesus - Tommy Walker
kirjoittaja Juniper Su Syys 25, 2016 4:47 pm

» Rakas lukija, minulla olisi tärkeä asia sinulle.
kirjoittaja jussi83 Ma Kesä 20, 2016 8:40 pm

» Tervetuloa, nimimerkki Tasapainon saanut!
kirjoittaja Viivi To Toukokuu 14, 2015 12:29 pm

» Kornelius ja Jumalan lähettämä enkeli
kirjoittaja Juniper Ti Tammi 13, 2015 11:38 am

» Sotapäällikkö Naemas sairastui spitaaliin
kirjoittaja Juniper Ti Tammi 06, 2015 10:09 pm

» Tervetuloa, nimimerkki Jeesukseen uskova!
kirjoittaja pirta La Marras 22, 2014 7:32 pm

» Jumalan Ikuisen Sanan Totuus ja Rukoushuone PalTalkissa.
kirjoittaja RitvaN To Marras 06, 2014 8:50 pm

» MARKKU VEILO
kirjoittaja Jii La Kesä 14, 2014 9:01 am

» Veli Matin sapatinsana Kauppaneliöllä 12.4.2014
kirjoittaja Juniper Su Huhti 27, 2014 9:22 am

» Tiinuska kiittää
kirjoittaja jussi83 La Huhti 19, 2014 12:47 pm

» Jeesus ja syrjityt
kirjoittaja jussi83 La Huhti 19, 2014 12:43 pm

» Aurinkoista perjantaita
kirjoittaja Juniper La Huhti 05, 2014 11:00 pm

Galleria


RUKOUKSEN HENKI Empty
Sosiaaliset kirjanmerkit

Sosiaaliset kirjanmerkit reddit      

Säilytä ja jaa Kaikuluotain osoite Sosiaaliset kirjanmerkit sivustossasi

Säilytä ja jaa Kaikuluotain osoite Sosiaaliset kirjanmerkit sivustossasi

Äänestys
Klikkaa!
ilmainen foorumi

RUKOUKSEN HENKI

3 posters

Siirry alas

RUKOUKSEN HENKI Empty RUKOUKSEN HENKI

Viesti  Jii Pe Joulu 09, 2011 9:47 pm



by David Wilkerson | December 9, 2011
[May 19, 1931 – April 27, 2011]




Sanaa rukous (ks. Sak.12:10) ei käytetä Raamatussa koskaan muussa merkityksessä kuin korostamassa sitä, että rukous on lausuttu ääneen. Toisin sanoen se ei ole yksityistä tai mietiskelevää rukousta. Rukouksessa on kyse äänestä!

Hepreankielen sana edellisen kappaleen kohdassa viittaa ”oliivipuun oksaa käärittynä villaan tai jonkinlaiseen kankaaseen, jonka on kutonut se, joka haluaa rauhaa tai antautuu”. Ne olivat ns. ”rukousoksia”, itse asiassa lippuja, jotka merkitsivät täydellistä, ehdotonta antautumista.

Kuvittele taistelussa uupunutta sotilasta, rievuissaan, rääsyissään, väsyneenä ja poissa tolaltaan, piiloutuneena ketunkoloon. Hän on aivan yksin, kurja ja kalpea, tullut omien voimiensa loppuun. Hän katkaisee puun oksan ja sitoo valkean aluspaitansa siihen, nostaa sen ylös, ryömii ulos kolostaan ja huutaa: ” Minä antaudun, en jaksa enää”.

Tämä on Sakarjan kohdan tarkoittamaa rukousta. Se sanoo: “Minä antaudun. En pysty enää jatkamaan tässä sodassa! Olen hukassa ja toivoton”.

Rukous ei ole vain haluamiesi asioiden kertomista Jumalalle. Se ei ole anomista ja pyytämistä, että hän voisi auttaa sinua omissa suunnitelmissasi. Päinvastoin, se on täydellistä antautumista, oman tahdon ja tien hylkäämistä.

Vuosisatojen ajan uskovat ovat rukoilleet Jumalaa täynnä omaa tahtoa, anomista ja huutoa: ”Oi, Jumala lähetä minut sinne tai tänne, anna minulle sitä tai tätä.” Näinä viimeisinä päivinä Pyhä Henki lankeaa suurella voimalla ja vaikuttaa hengellisen konkurssin tuntemisen. Me heräämme siihen tosiasiaan, että kaikella rahallamme, aivoillamme, ohjelmillamme, julistuksellamme ja suunnitelmillamme emme ole koskettaneet tätä maailmaa. On totta, että seurakunta on hukannut perustansa ja heikentynyt säälittäväksi.

Meidän täytyy antautua! Rukouksiamme pitää seurata halu hyljätä elämässämme kaikki, mikä ei ole Jeesuksen kaltaista.

Danielin rukous osoittaa, millaista sen tulisi olla: ”Ja nyt, meidän Jumalamme, kuule palvelijasi rukous ja hänen anomisensa ja valista kasvosi pyhäkkösi ylitse, joka on autiona; Herran tähden. Minun Jumalani, kallista korvasi ja kuule, avaa silmäsi ja katso meidän hävitystämme ja sitä kaupunkia, joka on otettu sinun nimiisi; sillä me annamme rukouksiemme langeta sinun eteesi, emme omaan vanhurskauteemme, vaan sinun suureen armoosi luottaen”(Dan.9:17- 18).
Jii
Jii
Kunniajäsen
Kunniajäsen

Viestien lukumäärä : 1854
Join date : 01.07.2010
Paikkakunta : Oulu

Takaisin alkuun Siirry alas

RUKOUKSEN HENKI Empty Vs: RUKOUKSEN HENKI

Viesti  pirta Ti Joulu 20, 2011 12:54 pm

Tuon tämän oman kokemani tähän ketjuun:
*
Arkana tuon tänne sen, mitä olen kolme kertaa elämässäni kokenut.
Se on sellainen "yliluonnollinen kirkkaus" jota ei osaa maallisin, savisanoin kertoa.
Ensimmäisen kerran näin se ihan alpsena, alle kouluikäisenä, olin lähellä kuolemaa silloin useammankin kerran.

Sitten aikuisena, nuorena aikuisena, olin tullut uskoon syksyllä ja seuraavana maaliskuussa olin yksin kotona...aloin puhua runsaammin kielillä...sitä ennemmin oli vain muutamia sanoja.
Olin pitkälläni vuoteessa ja näin katon rajassa myös kirkastetut kädet, siunaavat ja esirukouskädet siis ja se kirkkaus oli sanoin kuvaamaton.

En tiedä kuinka kauan siinä olin ja puhuin ylitse vuotaen kielillä.
Kolmen kuukauden päästä siitä aloin odottaa esikoistani.

Ja nyt, kun kesällä esikoiseni kuoli, koin ja koen koko ajan kuin olisin Isän sylissä.
Turvallista.

Ja tasan kolme kuukautta kun esikoiseni oli kuollut, sama kokemus kuin kolme kuukautta ennen kuin aloin häntä odottamaan, se sanoin kuvaamaton kirkkaus, jota ei osaa oikein edes kuvailla.

Tiesin vain, että yksi ajanjakso elämässäni tuli täyteen ja että alkaa uusi.
Ja samoin katselin siinäkin niitä kirkastettuja käsiä vuoteeni yläpuolella.

Ja en todellakaan ole näitä kokemuksia mitenkään halenut hakemalla, ne vain on annettu, kuin vahvistukseksi tai jotain.

Muistan senkin, kun osasin lukea jo ennen kouluikää ja luin isän kasvattiäidin Raamattua ja hartauskirjoja, luin ne aika lapsena jo läpikin.

Niin se ensimmäinen kirkkaus oli kuin valtaistuimelta olisi laskeutunut se kirkkaus...ja sanat: Vanhaikäinen.
Siinä oli kuin vaatteen, viitan liepeet jotka osui maahan saakka ja se oli ihmeellistä katsella.
Sitä kesti aikansa.
*

Dan. 7:9

Minun sitä katsellessani valtaistuimet asetettiin, ja Vanhaikäinen istuutui. Hänen vaatteensa olivat valkeat kuin lumi ja hänen päänsä hiukset kuin puhdas villa. Hänen valtaistuimensa oli tulen liekkejä, ja sen pyörät olivat palavaa tulta.

Dan. 7:22

siihen asti kunnes Vanhaikäinen tuli ja oikeus annettiin Korkeimman pyhille ja aika joutui ja pyhät saivat omaksensa valtakunnan.

Dan. 7:13

Minä näin yöllisessä näyssä, ja katso, taivaan pilvissä tuli Ihmisen Pojan kaltainen; ja hän saapui Vanhaikäisen tykö, ja hänet saatettiin tämän eteen.
*

Danielin kirjassa siis käytetään juuri tätä nimeä, jonka lapsena kuulin kuin sanottavan.

--Tämän saa koetella ja arvioida, itse en osaa sitä tämän kummemmin tuoda esiin.

Jumala siunatkoon Sinua. lovey lammas
pirta
pirta
Fair Friend
Fair Friend

Viestien lukumäärä : 4719
Join date : 31.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

RUKOUKSEN HENKI Empty Vs: RUKOUKSEN HENKI

Viesti  Askartelija Pe Marras 09, 2012 4:41 pm

Ihana kokemus sulla, pirta on. jaha
Jumala on aina lähellä niitä joilla on murtunut mieli tai rikki sielu.

Ps. 34:19
Lähellä on Herra niitä, joilla on särjetty sydän, ja hän pelastaa ne, joilla on murtunut mieli. lohtu
Askartelija
Askartelija
Fair Friend
Fair Friend

Viestien lukumäärä : 300
Join date : 29.10.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

RUKOUKSEN HENKI Empty Vs: RUKOUKSEN HENKI

Viesti  pirta Su Marras 11, 2012 1:17 pm

Kiitos Askartelun iloa sanoistasi.
Jumala Sinua Siunatkoon ! lovey
pirta
pirta
Fair Friend
Fair Friend

Viestien lukumäärä : 4719
Join date : 31.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

RUKOUKSEN HENKI Empty Vs: RUKOUKSEN HENKI

Viesti  Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa