Kaikuluotain
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Haku
 
 

Näytä tulokset:
 


Rechercher Tarkennettu haku

Viimeisimmät aiheet
» Jeesuksen oman päiväkirja
kirjoittaja jeesuksenoma83 To Tammi 09, 2020 2:06 am

» Jeesuksen oman lukupäiväkirja
kirjoittaja jeesuksenoma83 Pe Toukokuu 04, 2018 1:28 am

» April 18 The Secret Place of the Most High.
kirjoittaja Juniper To Huhti 19, 2018 8:23 am

» Testi: toimiiko Jeesuksenoman "nimikkosivu"?
kirjoittaja Juniper To Huhti 19, 2018 8:13 am

» Joulutervehdykseni
kirjoittaja Juniper To Helmi 08, 2018 10:30 pm

» 70 thousand Egyptian Christians sing Emmanuel - God is with us.
kirjoittaja Ilkka To Elo 31, 2017 6:37 pm

» Kultahippuja
kirjoittaja RitvaN To Helmi 02, 2017 9:37 pm

» Huomenta kaikille
kirjoittaja RitvaN To Helmi 02, 2017 6:29 pm

» O The Deep, Deep Love Of Jesus - Tommy Walker
kirjoittaja Juniper Su Syys 25, 2016 4:47 pm

» Rakas lukija, minulla olisi tärkeä asia sinulle.
kirjoittaja jussi83 Ma Kesä 20, 2016 8:40 pm

» Tervetuloa, nimimerkki Tasapainon saanut!
kirjoittaja Viivi To Toukokuu 14, 2015 12:29 pm

» Kornelius ja Jumalan lähettämä enkeli
kirjoittaja Juniper Ti Tammi 13, 2015 11:38 am

» Sotapäällikkö Naemas sairastui spitaaliin
kirjoittaja Juniper Ti Tammi 06, 2015 10:09 pm

» Tervetuloa, nimimerkki Jeesukseen uskova!
kirjoittaja pirta La Marras 22, 2014 7:32 pm

» Jumalan Ikuisen Sanan Totuus ja Rukoushuone PalTalkissa.
kirjoittaja RitvaN To Marras 06, 2014 8:50 pm

» MARKKU VEILO
kirjoittaja Jii La Kesä 14, 2014 9:01 am

» Veli Matin sapatinsana Kauppaneliöllä 12.4.2014
kirjoittaja Juniper Su Huhti 27, 2014 9:22 am

» Tiinuska kiittää
kirjoittaja jussi83 La Huhti 19, 2014 12:47 pm

» Jeesus ja syrjityt
kirjoittaja jussi83 La Huhti 19, 2014 12:43 pm

» Aurinkoista perjantaita
kirjoittaja Juniper La Huhti 05, 2014 11:00 pm

Galleria


Huippujuttu Empty
Sosiaaliset kirjanmerkit

Sosiaaliset kirjanmerkit reddit      

Säilytä ja jaa Kaikuluotain osoite Sosiaaliset kirjanmerkit sivustossasi

Säilytä ja jaa Kaikuluotain osoite Sosiaaliset kirjanmerkit sivustossasi

Äänestys
Klikkaa!
ilmainen foorumi

Huippujuttu

3 posters

Siirry alas

Huippujuttu Empty Huippujuttu

Viesti  Viivi To Loka 06, 2011 2:24 pm

"Heikolla ja olemattomalla uskolla on sama oikeus Jeesuksen armoon ja iankaikkiseen elämään kuin vahvemmallakin uskolla.
Älä pelkää, ettei taivas kuuluisi sinulle koska et ole mielestäsi valmis."


Siis tämähän on aivan uskomattoman ihana 'tieto', jonka uskomiseen kannattaa pyytää vahvistusta taivaasta. (Löysin tään Sleyn sivulta 6.10. saarnasta H. Häkämies.)

Viivi
VIP-jäsen
VIP-jäsen

Viestien lukumäärä : 1336
Join date : 23.04.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Huippujuttu Empty Vs: Huippujuttu

Viesti  Aamurusko To Loka 06, 2011 3:23 pm

Aamen Viivi!! Toiset kasvavat uskossa toiset jumittuvat paikoilleen. Yksin armosta ollaan pelastetut
Aamurusko
Aamurusko
VIP-jäsen
VIP-jäsen

Viestien lukumäärä : 875
Join date : 23.04.2010
Paikkakunta : Kruunupyy

Takaisin alkuun Siirry alas

Huippujuttu Empty Vs: Huippujuttu

Viesti  Juniper To Loka 06, 2011 9:18 pm

Hmmm... milloin usko on "heikkoa tai olematonta"? - Mihin sitä verrataan? Kuka sen voi tietää, tuntea tai päätellä? - Yksin Jumala, joka näkee sydämeen ja tietää ajatuksesi paremmin kuin sinä itse.

Kukaan ulkopuolinen ihminen ei voi epäillä toisen uskoa - mutta itsellekään se ei ole hyväksi - siis epäillä omaa uskoaan... Laughing hmmm.... kylläpä minä nyt osaan filosofoida... Sen kuitenkin uskallan sanoa - omasta kokemuksesta - että elämällä ei ole merkitystä, jos ei ole uskoa Kaikkivaltiaaseen, taivaan ja maan Luojaan!

Olen joskus aiemminkin kertonut, miten minulle oli valtava shokki ja trauma erään kaverini repliikki, kun oltiin 10-11-vuotiaita:
"--- uskotko sää todella Jumalaan?! - Tyhmää! Ei Jumalaa ole olemassa, älä usko sellaiseen... "
Siihen saakka olin ollut autuaassa lapsen uskossa; pidin itsestään selvänä, että Jumala on olemassa, vaikka en kaikkiin Raamatun kertomuksiin silloin uskonutkaan. Mutta kaverini järkyttävä väite sai minussa aikaan monivuotisen ahdistuksen, pelon ja tuskan, joka laantui vasta vuosien jälkeen, kun Jumala kosketti minua ja sain kokea Hänen anteeksiantavan, mahtavan rakkautensa ja voimansa...

Olen tosi kiitollinen siitä uskosta, jonka olen Herralta saanut - enkä halua verrata sitä kenenkään toisen uskoon. Silti rukoilen päivittäin niiden ihmisten puolesta, jotka - omien sanojensa mukaan - eivät usko vaikka haluaisivat... Myös Jeesus rukoilee heidän puolestaan, uskon...
Juniper
Juniper
Emäntä

Viestien lukumäärä : 4503
Join date : 21.04.2010
Paikkakunta : Naantali

http://juniper.suntuubi.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Huippujuttu Empty Vs: Huippujuttu

Viesti  Viivi Pe Loka 07, 2011 5:03 pm

Kiitos Juniper jos jaksat muistaa minuakin rukouksin.
Tulee nimittäin useinkin hetkiä, jolloin en jaksa uskoa Raamatun Sanaan sellaisena kuin se on sinne kirjoitettu. Tiedän että epäusko on suurin synneistä, mutta kyllä epäilykin ahdistaa, vaikka sen anteeksi saakin.
Ei tarvita vertailemisia muihin ihmisiin silloin, kun Jumala puhuu suoraan sydämelle.
Ihanaa Juniper kun/jos saat olla vapaa kiusoista tällä alueella. Se on suuri kiitollisuuden aihe kiitosrukouksen paikka.
Heikon uskon omaava on erityisen hauras rohkaisunkin edessä, ja tarvitsee vahvistusta koko ajan.

Viivi
VIP-jäsen
VIP-jäsen

Viestien lukumäärä : 1336
Join date : 23.04.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Huippujuttu Empty Vs: Huippujuttu

Viesti  Juniper Pe Loka 07, 2011 7:16 pm

Olen muistanut sinua rukouksissani, Viivi. Ja uskon, että sinulla ON usko Jumalaan ja Jeesukseen Vapahtajanasi, mutta on eri asia ymmärtää Raamattua ja sen sanomaa, mihin ihmisaivot eivät pystykään - eivät ainakaan ilman Pyhän Hengen valoa ja kirkastusta. Jumala ja Hänen tekonsa ovat liian SUURIA ja IHMEELLISIÄ, jotta me voisimme ne tajuta, (onhan meillä vaikeuksia toisten ihmistenkin ymmärtämisessä).

Olisiko niin, että liian teoreettinen Raamatun tutkistelu ei ole hyväksi kaikille? - Jos kerran teologisessa tiedekunnassa opiskelevista yli puolet on ateisteja sieltä valmistuessaan, niin eikös siitä voi päätellä, mitä "hengetön" ihmisviisaus saa aikaseksi?

Viivi... sinä olet pohdiskelija, filosofi, jolle mikään ei ole itsestään selvää. Mutta vaikka et uskoisikaan Raamattuun sellaisena kuin sitä jotkut teologit tulkitsevat, on sinulla syvällä sydämessäsi usko Jumalaan, siitä olen melko varma.

Kun kerran kyselin eräältä sisarelta, uskooko hän kirjaimellisesti Raamatun luomiskertomukseen, hän vastasi:
"Minä vain lepään siinä uskossa, että se on totta..."
- Levätä uskossa! Mikä ihana asia: meidän ei tarvitse selittää itsellemme eikä toisille Raamatun totuuksia - me saamme vain levätä siinä uskossa, minkä Jumala on meille antanut...
Jeesus on luvannut antaa meille "rauhansa" - ei sellaista minkä maailma antaa... luottakaamme Hänen lupaukseensa ja siihen, että Kristus on kanssamme kaikissa tilanteissa... ja vahvistaa uskoamme, jos elämme Hänen lähellään.
Juniper
Juniper
Emäntä

Viestien lukumäärä : 4503
Join date : 21.04.2010
Paikkakunta : Naantali

http://juniper.suntuubi.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Huippujuttu Empty Vs: Huippujuttu

Viesti  Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa