Kaikuluotain
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Haku
 
 

Näytä tulokset:
 


Rechercher Tarkennettu haku

Viimeisimmät aiheet
» Jeesuksen oman päiväkirja
kirjoittaja jeesuksenoma83 To Tammi 09, 2020 2:06 am

» Jeesuksen oman lukupäiväkirja
kirjoittaja jeesuksenoma83 Pe Toukokuu 04, 2018 1:28 am

» April 18 The Secret Place of the Most High.
kirjoittaja Juniper To Huhti 19, 2018 8:23 am

» Testi: toimiiko Jeesuksenoman "nimikkosivu"?
kirjoittaja Juniper To Huhti 19, 2018 8:13 am

» Joulutervehdykseni
kirjoittaja Juniper To Helmi 08, 2018 10:30 pm

» 70 thousand Egyptian Christians sing Emmanuel - God is with us.
kirjoittaja Ilkka To Elo 31, 2017 6:37 pm

» Kultahippuja
kirjoittaja RitvaN To Helmi 02, 2017 9:37 pm

» Huomenta kaikille
kirjoittaja RitvaN To Helmi 02, 2017 6:29 pm

» O The Deep, Deep Love Of Jesus - Tommy Walker
kirjoittaja Juniper Su Syys 25, 2016 4:47 pm

» Rakas lukija, minulla olisi tärkeä asia sinulle.
kirjoittaja jussi83 Ma Kesä 20, 2016 8:40 pm

» Tervetuloa, nimimerkki Tasapainon saanut!
kirjoittaja Viivi To Toukokuu 14, 2015 12:29 pm

» Kornelius ja Jumalan lähettämä enkeli
kirjoittaja Juniper Ti Tammi 13, 2015 11:38 am

» Sotapäällikkö Naemas sairastui spitaaliin
kirjoittaja Juniper Ti Tammi 06, 2015 10:09 pm

» Tervetuloa, nimimerkki Jeesukseen uskova!
kirjoittaja pirta La Marras 22, 2014 7:32 pm

» Jumalan Ikuisen Sanan Totuus ja Rukoushuone PalTalkissa.
kirjoittaja RitvaN To Marras 06, 2014 8:50 pm

» MARKKU VEILO
kirjoittaja Jii La Kesä 14, 2014 9:01 am

» Veli Matin sapatinsana Kauppaneliöllä 12.4.2014
kirjoittaja Juniper Su Huhti 27, 2014 9:22 am

» Tiinuska kiittää
kirjoittaja jussi83 La Huhti 19, 2014 12:47 pm

» Jeesus ja syrjityt
kirjoittaja jussi83 La Huhti 19, 2014 12:43 pm

» Aurinkoista perjantaita
kirjoittaja Juniper La Huhti 05, 2014 11:00 pm

Galleria


TV7 arkistosta Narsisti Empty
Sosiaaliset kirjanmerkit

Sosiaaliset kirjanmerkit reddit      

Säilytä ja jaa Kaikuluotain osoite Sosiaaliset kirjanmerkit sivustossasi

Säilytä ja jaa Kaikuluotain osoite Sosiaaliset kirjanmerkit sivustossasi

Äänestys
Klikkaa!
ilmainen foorumi

TV7 arkistosta Narsisti

3 posters

Siirry alas

TV7 arkistosta Narsisti Empty TV7 arkistosta Narsisti

Viesti  Aamurusko Ke Loka 05, 2011 11:18 am

Hyvät, pahat ja pyhät - Narsismi 1/3. Vieraana Raimo Mäkelä

Raimo Mäkelä on rovasti, joka on kirjoittanut useita kirjoja narsistisesta persoonallisuushäiriöstä.
http://www.tv7.fi/vod/player.html?id=12402

Tuota olen kuunnellut ja miettimällä miettinyt.. Olenko minä se joka on narsisti??
Aamurusko
Aamurusko
VIP-jäsen
VIP-jäsen

Viestien lukumäärä : 875
Join date : 23.04.2010
Paikkakunta : Kruunupyy

Takaisin alkuun Siirry alas

TV7 arkistosta Narsisti Empty Vs: TV7 arkistosta Narsisti

Viesti  Viivi Ke Loka 05, 2011 6:18 pm

Aamurusko kirjoitti:Hyvät, pahat ja pyhät - Narsismi 1/3. Vieraana Raimo Mäkelä

Raimo Mäkelä on rovasti, joka on kirjoittanut useita kirjoja narsistisesta persoonallisuushäiriöstä.
http://www.tv7.fi/vod/player.html?id=12402

Tuota olen kuunnellut ja miettimällä miettinyt.. Olenko minä se joka on narsisti??
Narsisti ei mieti moisia ja kieltää ehdottomasti olevansa narsisti jos häntä siksi edes epäillään. Hänelle on turha puhua järkeä. Hän ei parane. Ainoa vaihtoehto on pysytellä kaukana narsistista. Diaksonointi tosin on vaikeaa, koska jokaisessahan meissä on "itserakkautta".

Viivi
VIP-jäsen
VIP-jäsen

Viestien lukumäärä : 1336
Join date : 23.04.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

TV7 arkistosta Narsisti Empty Vs: TV7 arkistosta Narsisti

Viesti  Viivi Ke Loka 05, 2011 9:27 pm

Tarkennan vielä senverran, että henkilö joka itse epäilee olevansa narsisti, ei sitä ole. Eihän siinä olisi mitään logiikkaa.

Viivi
VIP-jäsen
VIP-jäsen

Viestien lukumäärä : 1336
Join date : 23.04.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

TV7 arkistosta Narsisti Empty Vs: TV7 arkistosta Narsisti

Viesti  Aamurusko To Loka 06, 2011 8:22 am

Aivan totta Viivi narsisti ei itse edes tajua olevansa SITÄ!
Miten sitten on tämä läheisriippuvuuus..
http://www.healingeagle.net/Fin/Irene/coinfor.html

Kopsasin vain tuon viimeisen.. ja senkin voi poistaa..

Apua! Voinko korjata sen?

Dr. Irene Matiatos
Hyviä uutisia! Aivan varmasti voit! Sinä voit saada elämäsi haltuusi! Voit lakata yrittämästä hallita muiden elämää ja ottaa vastuusi itsestäsi!
Lapset eivät ole täysin vastuussa omista teoistaan, mutta aikuiset ovat. Jotta aikuinen voisi kokea tyydyttävämpää elämää, hänen tehtävänään on ottaa hoitaakseen ne väistämättömät lapsuuden tai nykyisyyden arvet, joita hänellä on. Vanhemmat eivät tahallaan haavoita lapsiaan - eivät myöskään vahingolliset kumppanit! Me haavoitumme ja me puolestamme haavoitamme muita, koska olemme epätäydellisiä. Meistä ei ehkä koskaan tule täydellisiä, mutta me voimme parantua.
On tärkeää muistaa, että me olemme osaltamme myös ympäristömme tuote. Jos me käyttäydymme väärin, me olemme oppineet tekemään niin. Hyvä uutinen on, että se, mikä on opittua, voidaan oppia pois tai korvata toisella opilla. Kaikkein paras uutinen on, että oman kokemukseni mukaan läheisriippuvuus ei useimmissa tapauksissa ole erityisen suuri ongelma kohdattavaksi.
Minusta hyvin tehokas lähestymistapa on käsitteisiin ja varbaalisiin taitoihin keskittynyt terapia yhdessä 12 askeleen ohjelmien kanssa. Saatavilla on monenlaisia omaehtoisen paranemisen apuvälineitä kirjoista vertaistukiryhmiin, kuten myös ammattiapua. "Läheisriippuvuus" on cocktailkutsujen keskustelunaihe. Mene paikallisen kirjakaupan psykologian tai elämänparantamisen osastolle ja katsele ympärillesi. Minun kaksi suosikkikirjailijaani ovat Melodie Beattie ja Pia Mellody (samoin myös Kotkansydämen, suom. huom.). Vilkaise myös Albert Ellisin teoksia, jotka auttavat potkaisemaan ulos irrationaalisen läheisriippuvan ajattelutavan. Vertaistukiryhmät, kuten AAL ja ALANON, ovat 12 askeleen ohjelmia, joilla on omat menettelytapansa läheisriippuvan käyttäytymisen korjaamiseen.
Siispä, mene terapiaan, Lue, mene kokoukseen. Jos olet masentunut, anna lääkärin arvioida lääkityksen tarvetta. Tee mitä sinun ikinä tarvitsee tehdä. Aikuisena sinulla on vaihtoehtoja. Sinä voit alkaa hallita elämääsi! Sinä olet ainoa, joka voi alkaa hallita elämääsi.
Aamurusko
Aamurusko
VIP-jäsen
VIP-jäsen

Viestien lukumäärä : 875
Join date : 23.04.2010
Paikkakunta : Kruunupyy

Takaisin alkuun Siirry alas

TV7 arkistosta Narsisti Empty Vs: TV7 arkistosta Narsisti

Viesti  Viivi To Loka 06, 2011 1:57 pm

Very Happy Aamurusko Smile Surprised Shocked Embarassed njah bom
nythän sää meille työmaan lykkäsit.

Joka toinen päivä naurattaa ja joka toinen päivä itkettää kun harrastan tätä isäni kanssa. Välillä tuntuu, että aika loppuu kesken, mutta uskon kuitenkin, että Abba-Isällä on oikea ajoitus kaikelle. Mut ei tää oo heleppoo ku tuloo lisäprojekteja puskista. Wink

Viivi
VIP-jäsen
VIP-jäsen

Viestien lukumäärä : 1336
Join date : 23.04.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

TV7 arkistosta Narsisti Empty Vs: TV7 arkistosta Narsisti

Viesti  Aamurusko To Loka 06, 2011 3:30 pm

Viivi rakas sisareni Herrassa, kyllä minä saan myös ajatella.. Miten on minun kohdallani duha Saan tehdä parannusta!
Aamurusko
Aamurusko
VIP-jäsen
VIP-jäsen

Viestien lukumäärä : 875
Join date : 23.04.2010
Paikkakunta : Kruunupyy

Takaisin alkuun Siirry alas

TV7 arkistosta Narsisti Empty Vs: TV7 arkistosta Narsisti

Viesti  Juniper La Loka 08, 2011 4:34 pm

Jospa jokainen pitäisikin itse itseään narsistina, siitä kirjoittelu ja puhuminen voisi olla kannattavaa, mutta... kun useimmat syyttävät narsismista puolisoaan, vanhempiaan, työkavereitaan ym. läheisiään, sillä voi olla kohtalokkaita seurauksia... Laitoin äsken Googlen hakuun sanan "narsisti" - ja sain tulokseksi yli 85 000 nettisivua! Shocked Evil or Very Mad pah

Olin jo päättänyt, että en enää puutu yhteenkään narsismi-keskusteluun, mutta - tämän kerran, annan linkin mielestäni järkevään artikkeliin, missä todetaan mm.

"Etelä-Karjalan mielenterveyskeskuksen ylilääkärin Juha Kemppisen mielestä ihmisiä sanotaan narsisteiksi usein vääristä syistä. Väestöön suhteutettuna narsistista persoonallisuushäiriötä esiintyy vähän.

Keskustelu narsismista velloo Kemppisen mukaan väärillä väylillä. Niin sanottuja diagnooseja heitellään monille vaikka tapauksia ei väestöön suhteutettuna ole todettu paljon.

- Eräs vanhempi kollegani sanoi, että diagnosointi ilman hoitosuhdetta on kettuilua. Siitä voisi käyttää rumempaakin sanaa. On sääli, että diagnostiset leimat menevät yleiskäyttöön.
- - Useimmat meistä ihmisistä on sellaisia, että kun me loukkaannumme niin me jäädään hakemaan hyvitystä. Minulla on vähän sellainen tunne, kun kuuntelen tätä keskustelua, että siinä on vähän hyvityksen hakua, Kemppinen pohtii. "


Lue lisää täältä:
http://yle.fi/alueet/teksti/etela-karjala/2011/09/narsistinen_henkilo_menee_vastaanotolle_muista_syista_2864092.html
Juniper
Juniper
Emäntä

Viestien lukumäärä : 4503
Join date : 21.04.2010
Paikkakunta : Naantali

http://juniper.suntuubi.com

Takaisin alkuun Siirry alas

TV7 arkistosta Narsisti Empty Vs: TV7 arkistosta Narsisti

Viesti  Viivi La Loka 08, 2011 9:21 pm


Siispä, mene terapiaan, Lue, mene kokoukseen. Jos olet masentunut, anna lääkärin arvioida lääkityksen tarvetta. Tee mitä sinun ikinä tarvitsee tehdä. Aikuisena sinulla on vaihtoehtoja. Sinä voit alkaa hallita elämääsi! Sinä olet ainoa, joka voi alkaa hallita elämääsi.
Helpommin sanottu kuin tehty. Koska vaatii niin paljon ... voimia, pitkäjännitteisyyttä, itseensä uskomista silloinkin kun ystäviä ja asioita katoaa ympäriltä. Elämä on yhtä itkua ja vaivaa, tuskaa ja draamaa. Vastuun ottaminen itsestään niin ettei se ole muilta pois, eikä vie itseltä mitään on melkoisen vaativa tehtävä.
Mutta ilollahan tätä työstää kun muutakaan vaihtoehtoa ei ole. Basketball

Viivi
VIP-jäsen
VIP-jäsen

Viestien lukumäärä : 1336
Join date : 23.04.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

TV7 arkistosta Narsisti Empty Vs: TV7 arkistosta Narsisti

Viesti  Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa